بایگانی‌ها

لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش جیمز دین جوان بود

لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش جیمز دین جوان بود
لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش جیمز دین جوان بود

مایکل مان از لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش جیمز دین تست گرفته بود. مان بخاطر دی کاپریو که از نگاهش بسیار جوان بود، فیلمنامه جذاب زندگی جیمز دین را آرشیو کرد.
.
چهره جوان و پسرانه دی کاپریو شاید به او موقعیت ستارگی جادوانه در هالیوود بخشیده باشد اما فرصت حضور او را در نقش جیمز دین در زندگی نامه این ستاره کلاسیک از دی کاپریو گرفت.
.
مایکل مان گفت که فیلمنامه برجسته ی را درباره ستاره «شورش بی دلیل» نساخت به این دلیل که بازیگر محبوب او برای نقش جیمزدین-دی کاپریو- بسیار جوان برای نقش بود.
.
مان به ددلاین گفت: « در مورد جیمز دین خیلی عجیب بود. چه کسی می تواند نقش جیمز دین را بازی کند؟” و من کسی را پیدا کردم که می توانست نقش جیمز دین را بازی کند، اما او خیلی جوان بود. این شخص لئو بود. ما یک تست گریم گرفتیم که بسیار شگفت انگیز است. گمان کنم آن زمان لئو 19 سال داشت.»
.
دین اسطوره سینما پس از بازی در سه فیلم بزرگ در سال 1955 پس از یک تصادف رانندگی در 24 سالگی درگذشت.

مان در مورد دی کاپریو گفت: «از یک زاویه، او کاملاً جیمز بود. منظورم این است که درخشندگی را داشت. لئو صورتش را به یک جهت می چرخاند و ما رویایی از جیمز دین را می بینیم، و سپس صورتش را به سمت دیگری می چرخاند و می گوییم، این یک پسر بچه جوان است.»

.
او افزود: «دی کاپریو با احترام بیوگرافی جیمز دین را برای من لغو کرد.»

در عوض، مان در سال 1995 «مخمصه» را ساخت، در حالی که دی کاپریو در همان سال با «خاطرات بسکتبال» به شهرت جهانی خود ادامه داد و پس از آن «رومئو + ژولیت» در سال 1996 و نقش مهم او در فیلم حماسی «تایتانیک» جیمز کامرون بیش از گذشته شهرت کسب کرد
.
سال 2001 در فیلم تلویزیونی جیمز دین، جیمز فرانکو نقش او را بازی کرد.
.
اما دی کاپریو برای مارتین اسکورسیزی نقش واقعی هاوارد هیوز را بازی کرد و شخصیت های واقعی ، جی.ادگار هور ، فرانک ابنگنیل، جونیور و جوردن بلفورت را روی پرده جان بخشید.

او نقش جیم جونز و روزولت را هم در دو پروژه جدید بازی خواهد کرد. او قرار است در پروژه جدید مارتین اسکروسیزی هم برمبنای داستان واقعی ایفای نقش کند.