بایگانی‌ها

امان از شهرت/ صحبت‌های کیت وینسلت درباره دوران جوانی

برای کیت وینسلت شهرتی را که یک شبه پس از موفقیت «تایتانیک» بدست آورد،سخت بود. «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون یک میلیارد دلار فروش جهانی داشت و چند رکورد را در اسکار شکست. این فیلم قاعده بازی را برای ستارگانش کیت وینسلت و لئوناردو دی‌کاپریو تغییر داد. اوضاع یک شبه برای این دو بازیگر جوان تغییر کرد که بر زندگی شخصی و کاری آن‌ها تاثیر گذاشت.

🔹وینسلت در گفتگویی با مجله نت- ای-پورتر گفت که او پس از موفقیت «تایتانیک» نقش‌های کوچکتر و فیلم‌های مستقل را می‌پذیرفت:« زنان جوان امروزه می‌دانند چطوری صدای خود را به گوش همه برسانند. من پس از تایتانیک احساس می‌کردم که باید روش خاصی را اتخاذ کنم یا یک جور خاصی باشم چون کنجکاوی رسانه ها در آن زمان بسیار قابل توجه بود، زندگی من بسیار ناخوشایند بود. روزنامه‌نگاران همیشه می‌گفتند: «بعد از تایتانیک، تو می‌توانستی هر فیلمی را بازی کنی ، اما تصمیم گرفتی این نقش‌ها و فیلم‌های کوچک را انجام دهی. چون حدس بزنید معروف بودن وحشتناک بود.»

🔹وینسلت افزود:«البته شکرگزار بودم من حدودا بیست سالم بود و توانستم یک آپارتمان بخرم. اما نمی‌خواستم به معنای واقعی کلمه سوژه باشم.» وینسلت در آن زمان به دلیل اندامش سوژه شده بود یکی از مسائلی که مردم مطرح می کردند این بود که جک می‌توانست نجات پیدا کند اگر کاراکتر رز کمی لاغرتر بود. وینسلت در پادکستی در سال 2022 گفت که فیزیک او سوژه بحث شده بود و این که اگر او لاغرتر بود فضایی بیشتری روی در معلق در آب برای کاراکتر جک باقی می‌ماند تا هر دو در آب‌های آتلانتیک زنده بمانند و جک یخ نزند. وینسلت گفته بود:« ظاهرا خیلی چاق بودم چرا آنها اینقدر با من بد رفتاری کردند؟ خیلی بدجنس بودند من حتی آنقدر چاق هم نبودم.»

🔹وینسلت توضیح داد:« من باید به روزنامه‌نگاران صحبت می‌کردم و جواب می‌دادم. باید می‌گفتم که خجالت نمی‌کشید با من چنین رفتاری دارید. من زن جوانی بودم،به لحاظ فیزیکی در حال تغییر بودم. من کاملا احساس ناامنی می کردم. ترسیده بودم. زندگی را از آنچه هست برای من سخت تر نکنید. این رفتار زورگویانه و توهین آمیز بود.»

🔹کیت وینسلت پس از موفقیت تایتانیک روزهای سختی را پشت سر گذاشت. او گفت شهرتی که «تایتانیک» به همراه داشت بیش از آن چیزی است که یک بازیگر جوان و آسیب پذیر بتواند با آن کنار بیاید. او خوشحال است که همه این نگاه‌ها در حال تغییر است و مردم بیشتر از قبل در مورد این جور نگاه‌ها و رفتارها حساس هستند.