بایگانی‌ها

آدم‌های مصنوعی و شاهکارهای نقاشی

آدم‌های مصنوعی و شاهکارهای نقاشی
آدم‌های مصنوعی و شاهکارهای نقاشی

بدون شک هزاران نفر از خوره‌های فیلم دارند لحظه‌شماری می‌کنند تا هرچه زودتر ده روز باقیمانده تا زمان نمایش «بلید رانر 2049» هم بگذرد و بتوانند دنباله‌ی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ سینما را تماشا کنند. فیلمی که دنی ویلنو اعلام کرده تدوین نهایی آن با تایید خودش صورت گرفته و هیچ اما و اگری از سوی استودیو فیلم را تحت تاثیر قرار نداده.

ساعاتی قبل مجموعه تصاویر تازه‌ای «بلید رانر 2049» منتشر شده، بیش از 30 قاب استثنایی فیلم نشان می‌دهد که با یک دستاورد بصری و چیزی فراتر از انتظار مواجه‌ایم. به‌نظر می‌رسد که دنی ویلنو با فیلمبردارش راجر دیکنز به سیم آخر زده‌اند و حاصل کارشان فیلمی است که هر نمای آن از نظر رنگ‌آمیزی و نورپردازی یادآور شاهکارهای هنر نقاشی است. آیا این بار طلسم افسانه‌ای اسکار نبردن راجر دیکنز شکسته خواهد شد؟

تنها بازمانده از فیلم اصلی در «بلید رانر 2049» هریسون فورد در کهنه‌‌کار است. رایان گاسلینگ، رابین رایت، مکنزی دیویس، جرد لتو، برخاد عبدی و هیام عباس فلسطینی ترکیب عجیب بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهد که به کنجکاوی‌ها برای تماشای آن می‌افزاید.

فیلم «بلید رانر» با اینکه در زمان اکرانش در ۱۹۸۲، چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما به تدریج به یکی از مهمترین فیلم‌های کالت تاریخ سینما و یکی از اصلی‌ترین بنیان‌گذاران سبک زیبایی شناسی «سایبرپانک» تبدیل شد.
فیلم داستان افسر پلیس لس‌آنجلس به نام مامور کی (رایان گاسلینگ) است که برای حل رازی که حیات انسان‌ها را به خطر انداخته به جستجوی ریک دکارد (هریسون فورد) افسر پیشین پلیس می‌رود که سی سال است گم شده.
ریدلی اسکات که کارگردانی قسمت اول را به عهده داشته، این بار در نقش تهیه‌کننده اجرایی «بلید رانر ۲۰۴۹» ظاهر شده و سکان کاگردانی را به دنی ویلینو (زندانیان، سیکاریو) سپرده. نکته جالب حضور المان‌هایی مانند مریخ در فیلم است که مستقیما از رمان منبع فیلم بلید رانر یعنی: “آیا اندرویدها خواب گوسفند الکتریکی می‌بینند” اثر فیلیپ کی دیک، اقتباس شده.

تصاویر جدید فیلم را در دنیای تصویر آنلاین ببینید.