همه چالش‌های نمایش «تنت» در سالن‌های سینما

8 خرداد 1399 15:33
همه چالش‌های نمایش «تنت» در سالن‌های سینما
هفت عامل مهم برای نمایش فیلم «تنت»

 

دنیای تصویرآنلاین- «تنت» فیلمی است که با بودجه 200 میلیون دلار توسط کریستفر نولان کارگردانی داشته است. و کمپانی برادران وارنر و مالکان سینما به رونق دادن سالن ها به فیلم چشم امید بسته اند. اما فاکتورهای مختلفی در موفقیت «تنت» دخیل است.

1- فیلم بسیار پرخرجی بود: با هزینه بخش بازاریابی هزینه «تنت» به 300 تا 350 میلیون دلار می‌رسد.این فیلم تک است یعنی به بخشی از یک فرنچایز پرفروش تعلق ندارد.اما خب نولان به تنهایی خود یک برند است.اما این بار تماشاگر انبوهی در کار نخواهد بود که برای آثار مارول صف می‌کشیدند که دلیلش شرایط فعلی جوامع است.اما به هر روی یکی از موارد تبلیغاتی «تنت» بهره گرفتن از ظرفیت کامل سالن های سینما و است و از اولین فیلمهایی خواهد بود که پس از قرنطینه روانه اکران عمومی در سالن های سینما خواهد شد.

2-تبلیغ فیزیکی با حضور عوامل در کار نیست:این فیلم با قدرت فهرست بازیگران ستاره اش نیاز به تبلیغات حضوری بخصوص برای بازار منطقه اروپا  و کشورهای ژاپن، چین و کره حنوبی دارد. اما تحت این شرایط سفر گروهی پرریسک است.

3-تجربه فیلم بینی (سینما رفتن) با فاصله اجتماعی چی است؟ علاقمندان دو آتشه سینما به جمعیت عادت دارند.اما ظرفیت 25درصدی سالن سینما تجربه جمعی خواهد بود؟این می تواند واکنش تماشاگران در خاموش کند و تبلیغ کلامی را به صفر برساند.

4- نمایش آیمکس چطور؟ آثار نولان بیشترین تاثیر دیداری و شنیداری را دارند.  و تجربه دیدن آثار او به صورت «آیمکس» لذت بخش است. اما تعداد محدودی از سالن های سینما ،قابلیت نمایش آیمکس دارند و با کم شدن ظرفیت سالن ها ، نمایش آیمکس «تنت» به چه شکلی خواهد بود؟

5-آیا جهان آماده است؟ سالن های سینما در بخش هایی کوچکی از دنیا بازگشایی شده است امابرای دیگر کشورها و مناطق ماه ژوئیه زمان بازگشایی تعیین شده است.کمپانی برادران وارنر امیدوار است  تا 23 ژوئیه تمام سالن های سینما در دنیا بازگشایی شوند.بلژیک، فرانسه و آرژانتین زودتر از بقیه سالن ها را بازگشایی خواهند کرد.

6-نیویورک و لس آنجلس:در غیبت رقبای قوی، فیلمهایی کم هزینه تر اعلام کردند که برای استفاده از اکران تابستان در ماه ژوئیه به نمایش عمومی درخواهند آمد.اما هنوز مشخص نیست سالن های سینمای دو شهر بزرگ و پرجمعیت نیویورک و لس آنجلس بازگشایی شوند.(نیویورک یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا است.) با این حال کمتر از 6درصد جمعیت امریکا در این دو شهر زندگی می کنند.اما به دلیل تعداد بالای سالن های سینما و بلیت گران تر به دلیل کیفیت بهتر سالن ها درصد بالایی از فروش سینما به این دو شهر بستگی دارد.

7-علت و معلول:با بازگشایی کسب و کارها ، احتمالا آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 بالا می رود.این مسیر ناشناخته است.میزان تحمل شهروندی و اجتماع نیز نامشخص است.این مسائل می تواند به تاخیر در دادن مجوز  به برگزاری رویدادهای بزرگتری یا بازداشتن مردم در حضور در این رویدادها بیانجامد. «تنت» حالا به تک قهرمان برای نجات سالن های سینما بدل شده است.

برچسب‌ها:
اشتراک گذاری:

برای ارسال دیدگاه، وارد حساب کابری‌تان شوید.

دیدگاه
دیدگاهی برای نوشته وجود ندارد
خبرهای مشابه

ابتلای آیشواریا رای به ویروس کرونا

او و دخترش هر دو به بیماری کووید-19 مبتلا شدند.

سایفرد:«منک» سخت‌ترین پروژه‎ ای که همکاری کردم

«منک» به رابطه فیلمنامه نویس «همشهری کین» هرمان منکیه وویچ و اورسن ولز می‌پردازد.

شارلیز ترون:زنان هم می‌توانندفیلم های اکشن بسازند

از شارلیز ترون «محافظ قدیمی» این روزها منتشر شده است. ترون به این نظر که فیلمسازان زن نمی‌توانند فیلم اکشن بسازند، می‌خندد.شاهد این مدعا فیلمساز زنی است که فیلم اکشن «محافظ قدیمی» محصول نت‌فلیکس را کارگردانی کرده است. جینا پرینس-بایتوو کارگردان «محافظ قدیمی» است .فیلم برگرفته از کتاب مصوری درباره گروهی سربازان اجیرشده نامیراست. «محافظ قدیمی» از روز دهم ژوئیه از شبکه نت‌فلیکس پخش شده است. ترون به این نظریه که مردان به ساخت فیلم‌های اکشن بیشتر از زنان علاقه دارند، چنین واکنشی نشان می‌دهد:«فکر می‌کنم یک سوتعبیر بزرگ باشد.یک داستانگوی خوب، داستانگوی خوب است.اگر ما تلاش کنیم داستانگویی را به یک جنسیت محدود کنیم،موضوع بسیار مساله دار و جنسیت زده می‌شود.جینا هرگز فیلم اکشن نساخته بود.اما به وضوح علاقه به تحقیق در این ژانر داشت.اگر شما اشتیاق واقعی و علاقه به ساخت فیلمی در این ژانر داشته باشید،زنان هم می‌توانند در این ژانر فیلم سازی کنند.» ترون می‌گوید صنعت سینما از روزگاری که کاترین بیگلو فیلمساز زنی بود که فیلم اکشن می‌ساخت، پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده است. «بیگلو از معدود فیلمسازان زن- حالا نگوییم تنها فیلمساز زن- بود که در این ژانر فیلم می‌ساخت.» ترون در ادامه به پتی جنکینز اشاره می‌کند که با او «هیولا» را در سال2003 ساخت و حالا به کارگردان فیلم‌هایی چون «زن شگفت انگیز» تبدیل شده است.

داونی جونیر:امیرخان تام هنکس سینمای هند است

دوانی جونیر فیلم «مالیات» ساخته آشوتوش گواریکار را دیده است.

آنتونی مک‌کی درست می‌گوید

همصدایی برادران روسو با آنتونی مک‌کی

در جستجوی داستان‌های زمانه

گوادانینو :«نخستین صورت زخمی ساخته هوارد هاکس درباره دوران ممنوعیت‌ها بود. پنجاه سال بعد الیور استون و برایان دی پالما نسخه خودشان را ساختند که با فیلم هاکس تفاوت بسیار داشت

فیلمسازی در قرنطینه!

نام این فیلم «مالکوم و مری/ Malcolm & Marie» است

سورنتینو دست خدا را می‎‌سازد

پس از سال‌ها پائولو سورنتینو به زادگاهش برمی‌گردد.