کن، بتمن، پل توماس اندرسون، تام کروز و...

15 تیر 1401 10:12
کن، بتمن، پل توماس اندرسون، تام کروز و...
دنیای تصویر جدید منتشر شد

 

 

🔺همزمان با فرا رسیدن تابستان و بازگشت رونق به سینما و صنعت سرگرمی، شماره جدید ماهنامه دنیای تصویر نیز از راه رسید، همراه با پرونده‌های ویژه و مفصل درباره‌ی سینمای ایران و جهان.

 

🔺امسال سینمای ایران در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن حضور پررنگ و پرحاشیه‌ای داشت که در گزارش ویژه‌ی این شماره با جزییات به آن پرداخته شده است. اما پرونده‌ی اصلی اختصاص دارد به «بتمن» و بررسی ردپای شوالیه تاریکی در صفحات کامیک‌بوک تا اقتباس سینمایی مت ریوز.

 

🔺پل توماس اندرسون و ساخته‌ی آخر «لیکُریش پیتزا»، تصویر زنان در سریال‌های تاریخی شبکه نمایش خانگی، دعواهای حقوقی بر سر مالکیت ایده در سینمای ایران، بازی جدید و تحسین‌شده‌ی حلقه کهن (Elden Ring)، «بدترین آدم دنیا» و یواکیم تری‌یر، مینی‌سریال «مرد شاه‌بلوطی» و الگوهای نوآر، نود سالگی «خون‌آشام» کارل تئودور درایر و... از جمله دیگر موضوعاتی است که در این شماره بهشان پرداخته شده. علاوه بر پرونده‌ها و مطالب ویژه‌ی این شماره، بخش‌های ثابت مجله از جمله معرفی و بررسی آثار روز سینمای ایران و جهان نیز به قوت خود باقی است.

 

🔹شماره جدید دنیای تصویر هم‌اکنون در روزنامه‌‌فروشی‌های سراسر کشور موجود و از طریق وبسایت دیجی‌کالا نیز نسخه‌ی فیزیکی قابل خرید است. همچنین نسخه‌ی آنلاین و رنگی مجله را می‌توانید از طریق وبسایت dtonline.ir، فیدیو و کتابراه خریداری نمایید.

 

🔺فهرست کامل مطالب این شماره و اسامی نویسندگان به شرح زیر است:

 

🔸سرآغاز

🔸تازه‌های 2022 (بررسی آثار روز سینمای جهان)/ بیژن اشتری و سعید خاموش

🔸راهنمای اکران (بررسی آثار روز سینمای ایران)/ حسین جوانی

🔸بی‌نظم منظم/ خسرو دهقان

🔸ریشه‌ها: نوچه گنده‌لات محل (ریشه‌یابی کلیشه‌ها در سینمای ایران)/ حمیدرضا حاجی‌حسینی

🔸مباحث نظری

🔹جیران‌خاتون ! (زنان سریال‌های شبکه نمایش خانگی در پیشگاه تاریخ)/ نعیم صدفی

🔹ز هستی نصیبم بود درد بی‌نهایت (بررسی سریال «خاتون» از منظر شخصیت‌پردازی)/ فرناز خزاعی

🔸اکوسینما: ایده از آن کیست؟ (کپی‌رایت و دعواهای حقوقی بر سر مالکیت ایده)/ علی ملاصالحی

🔸گزارش ویژه: هفتاد‌وپنجمین جشنواره فیلم کن

🔹سینما هشدار می‌دهد!/ امید معلم

🔹با سینما بد نمی‌گذرد/ امیرهوشنگ هاشمی

🔹تا نفس آخر دست از تلاش برنمی‌دارم (گزارش مسترکلاس تام کروز)/ ترجمه: علی فیاضی

🔹جشنواره کن به روایت عکس‌های اختصاصی دنیای تصویر/ با عکس‌هایی از امیر آصفی

🔸کارگاه: کشف جنایت در سرزمین سردسیر (مینی‌سریال «مرد شاه‌بلوطی»/ امیررضا نوری‌پرتو

🔸برداشت بلند

🔹آمریکایی سرگشته («لیکریش پیتزا» و سینمای پل توماس اندرسون)/ کسری ولایی

🔹مزایای خانه‌نشینی! (گفتگو با پل توماس اندرسون)/ ترجمه: اردوان شکوهی

🔹وجدان‌های ناآرام (شخصیت‌پردازی در فیلم‌های پل توماس اندرسون)/ مهدی کیقبادی امیری

🔹مراقبه به شیوه تولستوی (پل توماس اندرسون به روایت همکارانش)/ ترجمه: علی فیاضی

🔹رویای کالیفرنیایی (آمریکای دهه هفتاد در سینمای پل توماس اندرسون)/ تکتم نوبخت

روان‌های خراش‌خورده (مرور فیلم‌های پل توماس اندرسون)

🔹جفت چهار/ محمد ابراهیمیان

🔹شب‌های عیاشی/ مازیار وکیلی

🔹مگنولیا/ فاطمه شاه‌بنده

🔹عشق مست لایعقل/ ملیکا هلالی

🔹خون به پا خواهد شد/ محمدجواد فراهانی

🔹استاد/ محمد بزرگ

🔹فساد ذاتی/ نیما نادری

🔹نخ خیال/ فرناز خزاعی

🔸سینمای کشورها

🔹راهی به‌سوی خانه (درباره «بدترین آدم دنیا» و یواکیم تری‌یر)/ مدیسا مهراب‌پور

🔹تراژدی و کمدی در یک قاب (گفتگو با یواکیم تری‌بر و رناته راینسوه)/ ترجمه: امیرحسین صادقی ماشک

🔸بخش ویژه

🔹خفاش‌نامه (همه چیز درباره «بتمن» جدید سینما)/ کسری ولایی

🔹در تاریکی شب (عملیات بازگرداندن بتمن به سینما)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹همزیستی مسالمت‌آمیز با خفاش‌ها (گفتگو با بازیگران «بتمن»)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹یک بتمن کرت کوبینی (درباره بروس وین و نقش‌آفرینی رابرت پتینسون)/ ندا میری

🔹دور از چشمان مردم (گفتگو با رابرت پتینسون)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹سیر خفاش در عالم سینما (مقایسه نسخه‌های سینمایی متفاوت بتمن)/ آراد فرشچی

🔹تاریک‌ترین شوالیه (ریشه‌های گوتیک و نوآر در کامیک‌های بتمن)/ ترجمه: آرش خیروی

🔹در تعقیب سرنخ‌ها (منابع الهام بتمن جدید)/ اشکان جاویدی

🔸بازی: رنج و سرسختی (درباره «الدن رینگ» و کارنامه بازیسازی هیدتاکا میازاکی)/ سینا بحیرایی

🔸پنجره عقبی: کابوس در بیداری (نود سالگی «خون‌آشام» کارل تئودور درایر)/ سید آریا قریشی

🔸نقد: رستاخیر راسکولنیکوف (اخلاقیات و قراردادهای نوآر در «کوچه کابوس»/ پیام نصیری خرم

🔸تصویر صحنه: زمین ز خون رفیقان من خضاب گرفت... (درباره نمایش «قرمز»)/ سمیرامیس بابایی

🔸هزار و یک فیلم که باید قبل از مرگ ببینید/ ترجمه:‌ سعید خاموش

[1:42 PM, 7/6/2022] arghavan a: 🔸کارگاه: کشف جنایت در سرزمین سردسیر (مینی‌سریال «مرد شاه‌بلوطی»/ امیررضا نوری‌پرتو

🔸برداشت بلند

🔹آمریکایی سرگشته («لیکریش پیتزا» و سینمای پل توماس اندرسون)/ کسری ولایی

🔹مزایای خانه‌نشینی! (گفتگو با پل توماس اندرسون)/ ترجمه: اردوان شکوهی

🔹وجدان‌های ناآرام (شخصیت‌پردازی در فیلم‌های پل توماس اندرسون)/ مهدی کیقبادی امیری

🔹مراقبه به شیوه تولستوی (پل توماس اندرسون به روایت همکارانش)/ ترجمه: علی فیاضی

🔹رویای کالیفرنیایی (آمریکای دهه هفتاد در سینمای پل توماس اندرسون)/ تکتم نوبخت

روان‌های خراش‌خورده (مرور فیلم‌های پل توماس اندرسون)

🔹جفت چهار/ محمد ابراهیمیان

🔹شب‌های عیاشی/ مازیار وکیلی

🔹مگنولیا/ فاطمه شاه‌بنده

🔹عشق مست لایعقل/ ملیکا هلالی

🔹خون به پا خواهد شد/ محمدجواد فراهانی

🔹استاد/ محمد بزرگ

🔹فساد ذاتی/ نیما نادری

🔹نخ خیال/ فرناز خزاعی

🔸سینمای کشورها

🔹راهی به‌سوی خانه (درباره «بدترین آدم دنیا» و یواکیم تری‌یر)/ مدیسا مهراب‌پور

🔹تراژدی و کمدی در یک قاب (گفتگو با یواکیم تری‌بر و رناته راینسوه)/ ترجمه: امیرحسین صادقی ماشک

🔸بخش ویژه

🔹خفاش‌نامه (همه چیز درباره «بتمن» جدید سینما)/ کسری ولایی

🔹در تاریکی شب (عملیات بازگرداندن بتمن به سینما)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹همزیستی مسالمت‌آمیز با خفاش‌ها (گفتگو با بازیگران «بتمن»)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹یک بتمن کرت کوبینی (درباره بروس وین و نقش‌آفرینی رابرت پتینسون)/ ندا میری

🔹دور از چشمان مردم (گفتگو با رابرت پتینسون)/ ترجمه: جواد رهبر

🔹سیر خفاش در عالم سینما (مقایسه نسخه‌های سینمایی متفاوت بتمن)/ آراد فرشچی

🔹تاریک‌ترین شوالیه (ریشه‌های گوتیک و نوآر در کامیک‌های بتمن)/ ترجمه: آرش خیروی

🔹در تعقیب سرنخ‌ها (منابع الهام بتمن جدید)/ اشکان جاویدی

🔸بازی: رنج و سرسختی (درباره «الدن رینگ» و کارنامه بازیسازی هیدتاکا میازاکی)/ سینا بحیرایی

🔸پنجره عقبی: کابوس در بیداری (نود سالگی «خون‌آشام» کارل تئودور درایر)/ سید آریا قریشی

🔸نقد: رستاخیر راسکولنیکوف (اخلاقیات و قراردادهای نوآر در «کوچه کابوس»/ پیام نصیری خرم

🔸تصویر صحنه: زمین ز خون رفیقان من خضاب گرفت... (درباره نمایش «قرمز»)/ سمیرامیس بابایی

🔸هزار و یک فیلم که باید قبل از مرگ ببینید/ ترجمه:‌ سعید خاموش

برچسب‌ها:
اشتراک گذاری:

برای ارسال دیدگاه، وارد حساب کابری‌تان شوید.

دیدگاه
دیدگاهی برای نوشته وجود ندارد