بایگانی‌ها

آدم‌های تنها…

آدم‌های تنها...
آدم‌های تنها...

کارگردان فنلاندی آکی کوریسماکی بیستمین فیلم بلند خود را به نام «برگ‌های افتاده» در اواخر ماه اوت در حوالی شهر هلسینکی ساخت . فیلم تازه او با بازی  آلما پویستی و یوسی واتانن  به بخش اصلی مسابقه جشنواره کن راه یافته است.

 

 برگ‌های افتاده» فیلم کمدی‌تراژدی   و چهارمین فیلم او  با موضوع طبقه کارگر پس از سه گانه‌ای به نام های «سایه‌ها در بهشت»، «آریل» و «دختر کبریت فروش» است. کمپانی مچ فکتوری  پخش فیلم را خریده است. داستان درباره    دو آدم تنها است که شبی در هلسینکی یکدیگر را می‌بینند و اولین و آخرین عشق خود را پیدا می‌کنند .. تیمو سالمینن، فیلمبردار قدیمی آثار کوریسماکی، پشت دوربین بوده است.  

 

با این فیلم، کوریسماکی  از چیزهایی می‌گوید که ممکن است انسان را به آینده سوق دهد: اشتیاق به عشق، همبستگی، امید و احترام به همنوع، طبیعت و هر چیز زنده. یا مرده این فیلم با الهام از آهنگ Les feuilles mortes (برگ های خزان)  اثر ژوزف کوزما با اشعار ژاک پرور ساخته شده است.

 

آکی کوریسماکی  کارگردانی است که از اوایل سالهای 1980 مشغول فیلمسازی است و جوایز متنوعی را از جشنواره های سینمایی برده  که شامل جایزه بزرگ از جشنواره کن برای «مردی بدون گذشته» در سال 2002 و جایزه بهترین کارگردانی در سال 2017 برای فیلم «سوی دیگر امید» از جشنواره برلین می شود. کوریسماکی با حمایت مالی 650 هزار یورویی  بنیاد فیلم فنلاند «برگ‌های افتاده» را ساخته است.