بایگانی‌ها

بازگشایی سالن‌های تئاتر در انگلستان

بازگشایی سالن‌های تئاتر در انگلستان
بازگشایی سالن‌های تئاتر در انگلستان

از روز پانزدهم ماه اوت سالن‌های تئاتر در انگلستان برای اجرای نمایش‌ها بازگشایی شدند.

 

به گزارش ایران تئاتر و به نقل از  سایت استیج؛ اجرای نمایش در سالن‌های سرپوشیده از روز شنبه پانزدهم اوت با رعایت فاصله اجتماعی در انگستان آغاز شد.

تماشاگران می‌توانند با رعایت دقیق فاصله اجتماعی در سالن‌های نمایش به  تماشای اجراها بنشینند، پس از تعطیلی سالن‌ها در ماه مارس و به دستور نخست وزیر انگلستان بوریس جانسون،برای نخستین بار سالن‌ها بازگشایی می‌شوند.

مردمی که برای تماشای تئاتر و کنسرت موسیقی به سالن‌های سرپوشیده می‌روند، موظف به پوشیدن ماسک هستند، این نکته به عنوان بخشی از دستورالعمل بازگشایی سالن‌ها ذکر شده است.

دولت بریتانیا برای بازگشایی سالن‌ها مراحلی را مشخص کرده است. فعلا مرحله چهارم اعمال شده که شامل بازگشایی با رعایت فاصله اجتماعی است. مرحله پنجم بازگشایی کامل سالن ها بدون رعایت فاصله اجتماعی خواهد بود که احتمالا منوط به پایان یافتن پاندمی ویروس کروناست.

وزیر فرهنگ انگلستان الیور دودن  اعلام کرد که مرحله پنجم تا ماه نوامبر احتمالا از طرف دولت اعلام و لازم الاجرا نخواهد شد.

او گفت که سخت‌کوشی مردم برای کنترل ویروس بدین معناست که ما می‌توانیم پیشرفت های دقیقی در بازگشت  به شرایط عادی داشته باشیم طوری که تماشاگران بتوانند  اجراها را در سالن های سرپوشیده به تماشا بنشینند.علاقمندان به باشگاه ها و رویدادهای ورزشی بازگردند.کسب و کارهایی تفریحی  بازگشایی شوند.

سالن‌های وست اند در شهر لندن و در کل تمام سالن‌های نمایش در انگلستان از ماه مارس در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند.