بایگانی‌ها

بازی با ژانر

بازی با ژانر
بازی با ژانر

ترجمه:سودابه نیکدان

 

جشنواره‌ی ونیز که از 10 شهریور (1 سپتامبر) شروع شده است، در روز چهارم و با فیلم «دیشب در سوهو» (Last Night in Soho) همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

فیلم «دیشب در سوهو» به کارگردانی ادگار رایت که نام او را با فیلم «بیبی راننده» (Baby Driver) به خاطر داریم، تا حدودی توانست موفق ظاهر شود و نقدهای متفاوتی دریافت کند. این فیلم با حضور بازیگرانی چون آنیا تیلور جوی، ستاره‌ی سریال «گامبی وزیر» (The Queen’s Gambit)، توماسین مک‌کنزی، ترنس استامپ و ریتا توشینگهام، با 13 رای توانست امتیاز 73 از 100 را در متاکریتیک برای خود ثبت کند.

در این تریلر روانشناختی کارگردان تحسین شده ادگار رایت، الوئیز (با بازی توماسین مک‌کنزی)، طراح مد مشتاق را می‌بینیم که به طرز مرموزی قادر است وارد دهه‌ی 60 شود، جایی که با یک خواننده‌ی فوق‌العاده به نام سندی (با بازی تیلور جوی) روبرو می‌شود. اما تمام آن زرق و برق‌های خیره کننده‌ی دهه‌ی 60 که الوئیز فکرش را می‌کرد، آنطور که به نظر می‌رسد نیست و رویاهای گذشته شروع به شکستن می‌کند و به چیزی بسیار تاریک‌تر تبدیل می‌شود.

نگاهی به نظرات برخی از منتقدان در رابطه با این فیلم: 

وندی آید از اسکرین دیلی

معرکه است! لحظات خوش «دیشب در سوهو» ادامه دارد تا زمانی که به اشک و خون ختم می‌شود! و چقدر ما دلتنگ آن شب‌ها هستیم!

دیوید رونی از هالیوود ریپرتر

«دیشب در سوهو» فیلم بسیار لذت‌بخشی است که بازی با ژانرش بی‌نظیر است، لحظه به لحظه از فانتزی سفر در زمان به افسانه‌های تاریک، از ترس‌های مرموز به شدیدترین کابوس‌هایی که متعلق به بریتانیای دهه‌ی 60 است تا افکار و عقاید پیچیده‌ی امروزی و مدرن تغییر می‌کند. 

زان بروکس از گاردین

ادگار رایت، نویسنده و کارگردان بریتانیایی، چیزهای فراموش شده و کهنه‌ی دهه‌ی 60 را برمی‌دارد، به آن‌ها رنگ و لعاب می‌بخشد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا به ساز او برقصند. فیلم او کاملا و به شکل احمقانه‌ای لذت‌بخش است. 

نل اسمیت از فیلم

«دیشب در سوهو» فیلمی بسیار سرگرم کننده، هیجان‌انگیز، خیره کننده و گاه ترسناک است.

استفانی زاکارک از تایم

«دیشب در سوهو» خوب شروع می‌شود، اما در پایان رو به افول می‌گذارد. یک پیمان‌شکنی واقعی!

جسیکا کیانگ از پلی لیست

«دیشب در سوهو» با توجه به تمام چیزهایی که باید داشته باشد، مثل وقتی که تیلور جوی با لباس صورتی زیبایش از پله‌های یک کلوپ شبانه پایین می‌رود و از استیج رقص آن هم در حالی که موزیک «تو دنیای منی» سیلا بلک در حال پخش شدن است می‌گذرد، پس چرا اصلا سرگرم کننده و جذاب نیست!؟