بایگانی‌ها

«بازی مرکب»رکورد زد

«بازی مرکب»رکورد زد
«بازی مرکب»رکورد زد

سریال کره‌ای «بازی مرکب» به موفقیتی جهانی دست پیدا کرد و رکورد زد. این مجموعه توانست پربیننده‌ترین سریال تاریخ سامانه نتفلیکس شود.

کمپانی نتفلیکس به طور رسمی اعلام کرد که مجموعه کره‌ای «بازی مرکب» محبوب‌ترین و پربازدیدترین سریال این سامانه پخش آنلاین شده و توانسته است بیشترین بازدید را در شب نخست پخش خود داشته باشد.

«بازی مرکب» از شروع نمایش خود در ۱۷ سپتامبر در سراسر جهان، در مدت بیست و پنج روز، توسط ۱۱۱ میلیون نفر دیده شده است.

پربازدیدترین سریال نتفلیکس پیش از این «بریجرتون» بود که در ۲۸ روز ابتدایی پخش خود توسط ۸۲ میلیون خانواده دیده شده بود.بازی مرکب سبب شد تا علاقه به فراگیری زبان کره‌ای افزایش پیدا کند. به گزارش رویترز کمپانی تولیدکننده اپلیکیش Duolingo که ویژه یادگیری زبان کره‌ای است اعلام کرد که دانش آموزان این اپلیکیشن در رده نوآموز و پیشرفته امیدوارتر شده اند که مهارت زبان کره ای خود را بهتر و در این زبان پیشرفت کنند.

طبق اعلام «دولینگو» در دو هفته پس از پخش این سریال، آمار افرادی که برای یادگیری زبان کره‌ای اقدام کرده‌اند در بریتانیا ۷۶ درصد افزایش یافته و در ایالات متحده آمریکا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

کره جنوبی چهارمین اقتصاد مهم آسیاست که توانسته پایگاه سرگرمی ‌سازی جهانی با فرهنگ عامه خود بسازد. با گروه کره ای موسیقی بی تی اس یا فیلم هایی مانند «انگل» یا «میناری» که آخری به خانواده مهاجری کره ای در آمریکا می پرداخت.این هفته دیکشنری آکسفورد 26 کلمه به ویرایش جدید دیکشنری افزود که کلمات ریشه کره ای داشتند.کلماتی مانند “hallyu یا موج کره ای که اصطلاحی برای توصیف موفقیت جهانی موسیقی، سینما، تلویزیون، مد و غذای کره ای است.