بایگانی‌ها

بایکوت فیلم جدید عامر خان در هند

شکست فیلم‌های پرهزینه بالیوود
شکست فیلم‌های پرهزینه بالیوود

«لال سینگ چادها» جدیدترین فیلم عامرخان از سوی هندوها بایکوت شد.
.
فیلم اقتباس «فارست گامپ» است و عامرخان مجوز رسمی بازسازی را خریداری کرد و خود به عنوان بازیگر نقش اصلی و تهیه‌کننده در پروژه همکاری داشت. نقش مقابل او را کرینا کاپور خان ایفا کرده است.
.
در چند روز گذشته ویدیویی از اظهارنظر عامرخان در سال 2015 بازنشر شده است که او در این ویدیو می گوید در هند عدم بردباری و تحمل دارد رشد می کند و او از «ترس» می خواهد همراه همسرش هند را ترک کند.
.
همین اظهارنظرها باعث شده تا عده ای خواستار بایکوت فیلم جدید او شوند. وهشتگی با این مضمون به راه افتاد.

.
عامر خان یکی از ستارگان مسلمان سینمای هند در کنار شاهرخ خان و سلمان خان است که هر از چندگاهی هدف قرار می گیرند.

یکی از نظریه پردازان می گوید: آنها آینه رو به رشد عدم تحمل، به حاشیه رانده شدن و تحقیر اقلیت ها در هند هستند. بی شک عامرخان هدف کسانی است که نفرت علیه مسلمانان را پخش می کنند.»
.
رسانه‌های اجتماعی مملو از اطلاعات نادرست است که ادعا می‌کند تعداد مسلمانان به زودی از هندوها بیشتر خواهد شد – به دلیل ازدواج‌های بین مذهبی – یا اینکه این اقلیت ستون پنجم خیانتکاری است که توسط پاکستان حمایت می‌شود.
.
منتقدان می گویند که از زمان روی کار آمدن مودی در سال 2014، پرکارترین صنعت فیلم جهان و ستارگان آن به تدریج تولیداتشان را برای تطبیق با روایت دولت تغییر داده اند.
.
اخیرا فیلم‌های با مضامین ارتشی که حس ناسیونالیستی را القا می کند ، داستان هایی پر از شلیک گلوله با قهرمانانی از جنس سربازان و پلیس و غالبا هندو ساخته شده که با دشمنانی خارج و داخل هند در حال مبارزه هستند.
.
امسال «پرونده های کشمیر» با موضوع فرار هندوها از کشمیر در سال 1989 تا 1990 ساخته شد و تماشاگران در سالن های سینما خواستار انتقام و کشتن مسلمانان شدند.
.
آنا ام.ام وتیکد منتقد و نویسنده سینمایی می گوید اینها روش هایی برای “سرفرود آوردن مسلمانان و مسیحیان هند به جامعه اکثریت… شامل شیطان جلوه دادن این اقلیت ها و درخواست مدام اثبات میهن پرستی آنها” است.