بایگانی‌ها

بخاطر یک مشت دلار

بخاطر یک مشت دلار
بخاطر یک مشت دلار

خانواده نویسنده‌ای که مقاله او سبب ساخت «تاپ گان» با بازی تام کروز در سال 1986 شد ، از کمپانی پارامونت بخاطر نقض حق کپی رایت شکایت کرد.
.
این شکایت برای گرفتن خسارات نامشخص، از جمله مقداری از سود «تاپ گان:ماوریک» ” و جلوگیری از پخش فیلم یا دنباله های بعدی توسط استودیو است.
.
طبق داده‌های کام اسکور فیلم جدید تام کروز از زمان اکران خود در اواخر ماه گذشته بیش از 546 میلیون دلار در سطح جهانی فروخته است.
خانواده نویسنده ای که مقاله او الهام بخش اصلی «تاپ گان» در سال 1986 بود، از پارامونت پیکچرز به دلیل نقض حق کپی رایت شکایت کردند و اظهار داشتند که استودیو نتوانسته حقوق مقاله ایهود یونای را به نام «تاپ گان» که در سال 1983 چاپ شد، به دست آورد.

شوش و یووال یونای، وارثان ایهود یونای، ادعا می کنند که طبق شکایتی که در دادگاه فدرال لس آنجلس ارائه دادند، در ژانویه 2018 برای پارامونت اخطاریه ارسال کردند که در ژانویه 2020 حق کپی رایت را پس خواهند گرفت. فیلمبرداری «ماوریک» در می 2018 آغاز شد.

خانواده یونای همچنین ادعا می کند که ماوریک تولید را در سال 2019، قبل از انتقال حق کپی رایت به پایان نرسانده است، بلکه در می 2021 تولید فیلم پایان یافته است.
.
وکیل خانواده یونای در حیطه حق کپی رایت و قوانین دنیای سرگرمی سازی یک شخص کارکشته است و احتمال دارد مارک توبراف بتواند کمپانی پارامونت را با پرداخت بخشی از سود نقره داغ کند!