بایگانی‌ها

برد پیت:فینچر زیاد غر می‌زند!

یک ذهن زیبا
یک ذهن زیبا

نحوه کارگردانی فیلم های دیوید فینچر به خوبی مستند شده است ، اما فیلم دیدن دیوید فینچر چگونه است؟ جای تعجب نیست که فینچر به همان اندازه که کارگردان سینما است ، فیلم‌بینی سختگیر و دقیق است. در شرح حال اخیر فینچر که در نیویورک تایمز منتشر شده، دوستان نزدیک کارگردان؛ برد پیت و استیون سودربرگ نگاهی اجمالی به فیلم دیدن با فیلمساز «منک» داشتند. پیت و فینچر در سه فیلم (هفت ، باشگاه مشتزنی و مورد عجیب بنجامین باتن) با هم کار کرده اند و اکنون به طور منظم برای شب نشینی‌های فیلم بینی دور هم جمع می شوند.

 

پیت در گفتگو با نیویورک تایمز درباره فینچر و شبهای سینمایی شان  گفت: «فینچر یکی از جالبترین کسانی است که من تاکنون ملاقات کرده ام. کل مدت غر می زند … این نما جواب می دهد. این کار بدی است چرا می خواهید آنجا به دستکش اینسرت کنید؟ ثابت نگه  دار! فیلم دیدن با فینچر شبیه تماشای یک بازی فوتبال با بیل بلیچیک است.»

سودربرگ یکبار چنان تحت تأثیر عادتهای مشاهده فینچر قرار گرفت که مجبور شد از اتاق فرار کند. فینچر سودربرگ را به استودیوی تدوین خود در هنگام تولید تریلر “اتاق وحشت”(2002) دعوت کرد ، و یک صندلی از ردیف اول را به سودربرگ داد.

سودربرگ گفت: «دیوید یک اشاره گر لیزری داشت ، و او اشاره گر را  دور  قسمتی از دیوار در قسمت بالای فریم کشید و می گفت که این یک چهارم از تابلوی توقف زیادی روشن است. من مجبور شدم از اتاق خارج شوم. مجبور شدم بیرون بروم و نفس های عمیق بکشم ، زیرا فکر کردم ، اوه ، خدای من – شاهد چنین چیزی هستم؟ این کار همیشگی اوست؟ همه جا(این کار را می‌کند)؟ من قادر به چنین کاری نخواهم بود.»

آخرین همکاری فینچر و برد پیت «مورد عجیب بنجامین باتن» در سال 2008  بود.اما در فصل جوایز اوایل امسال برد پیت گفت که فینچر در نوشتن جوک‌های سخنان او روی سن اهدای جوایز به او برای «روزی روزگاری در هالیوود» سهم داشت.

سودربرگ در بخشی از این مقاله محبوبترین فیلم خود از فینچر را «اتاق وحشت» معرفی می‌کند.