بایگانی‌ها

بیژن افشار درگذشت

بیژن افشار درگذشت
بیژن افشار درگذشت

مریم رحیمی، عضو هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر با تایید این خبر به ایسنا گفت: متاسفانه صبح امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پسر آقای افشار از درگذشت ایشان خبر داد.

او با اشاره به وخامت حال افشار در چند روز گذشته اضافه کرد: ایشان از چند روز پیش در بیمارستان بستری بود ولی چون بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها تخت خالی ندارند، مدتی در بخش عمومی بستری بود تا اینکه به دنبال بدتر شدن حالش به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. با این حال غروب دیروز حالش بدتر شد و به گفته پسرش سطح هوشیاری‌اش بشدت پایین آمد و متاسفانه صبح امروز از دنیا رفت.

رحیمی با یادآوری مشکلات بیژن افشار برای بستری شدن در بیمارستان افزود: ایشان زمستان سال گذشته دچار کرونا شد و امسال هم برای دومین بار به این ویروس مبتلا شد. وقتی با من تماس گرفت ۶ روز از بیماری‌اش گذشته بود و به ایشان تاکید کردم حتما به بیمارستان برود. یکی از بیمارستان‌ها برای بستری کردن ایشان ۹۰ میلیون تومان خواسته بود تا اینکه با پیگیری آقای بهزاد فراهانی، رییس هیات مدیره انجمن بازیگران و به واسطه پزشکی که در بیمارستان فیروزگر می‌شناخت، آقای افشار در این بیمارستان بستری شد ولی متاسفانه با وجود همه اینها و علیرغم استفاده از آمپول‌های گران قیمت، درمان‌ها بی‌نتیجه ماند و ایشان از دنیا رفت.

بهزاد فراهانی هم با ابراز تاسف از درگذشت این بازیگر گفت: یکی از بهترین شخصیت‌های انجمن بازیگران را از دست دادیم. او بعد از نقی سیف جمالی، صنفی‌ترین شخصیتی بود که در انجمن داشتیم و درگذشتش برای ما فاجعه‌ای غمبار است.

بیژن افشار متولد سال ۱۳۳۳ بود که در فیلم‌های سینمایی «مربای شیرین»، «قلب‌های ناآرام»،«در وجه حامل»، «خبر خاصی نیست» ، «خیابان دیوار»،«پیچ جاده نمناک»، «تابو»،« تمشک» و مجموعه‌های «مختارنامه»، «شهریار»،«خواب بلند»،«پرواز در ارتفاع صفر»، «یلدا» و … بازی کرده و یکی از اعضای فعال خانه تئاتر بود.