بایگانی‌ها

تاخیر نمایش «زن شگفت‌انگیز2» و « تلماسه»؟!

انجمن فیلمسازان آمریکا علیه برادران وارنر
انجمن فیلمسازان آمریکا علیه برادران وارنر

دنیای تصویرآنلاین-فروش «تنت»صاحبان سینما ر ا امیدوار کرد تا «زن شگفت‌انگیز2» از روز دوم اکتبر به اکران عمومی درآید. اما منابعی به ایندی وایرگفتند که انتظار می‌رود نمایش «زن شگفت‌انگیز2» (زمان نمایش: 18دسامبر) و «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو در آمریکا به تاخیر بیافتاد.
هزینه تولید «تنت» و «زن شگفت انگیز2» 200 میلیون دلار بوده است.پیش از بازاریابی هزینه تولید «تلماسه» نیز همین حدود بود.

تکلیف سالن‌های سینما در شهرهای نیویورک و لس آنجلس مشخص نیست.
تضمینی وجود ندارد که تا پایان ماه اکتبر این سالن‌ها بازگشایی شوند. با وجود محدودیت در فروش بلیت برای صندلی‌ها، صاحبان سینما با فروش کامل ظرفیت صندلی های خود روبه رو نخواهند بود.
فروش افتتاحیه گسترده «تنت» در آمریکای شمالی در آخر هفته 20.2 میلیون دلار بوده است.

با وجودی که کمپانی برادران وارنر فروش اولین آخر هفته «تنت» را اعلام کرده اما این آمار شامل سه روز پیش نمایش و نه روز نمایش در کانادا نیز می‌شود.

کمپانی وارنر این آمار را جزئی‌تر اعلام نکرده است. به هر حال این آمار نشان از رقم پایین دارد.حدود 25 درصد از جمعیت آمریکای شمالی نمی‌توانند فیلم را ببینند.
در خوش‌بینانه ‌ترین حالت اگر تمام سالن‌های سینما باز بود، این آمار باید نزدیک به 30 میلیون دلار می‌شد.
که به هر حال رقمی بسیار دور از انتظار در حالت عادی و یک دنیای عادی عاری از پاندمی است. در دنیای عادی باید فروش افتتاحیه فیلم در آمریکای شمالی 75 میلیون دلار باشد.

فروش جهانی فیلم نیز در هفته دوم به طور عادی کمی افت داشت.اما برای یک فیلم و صنعتی که امیدوار به افت کوچکتری بود تا شاید مشوق بهتری برای نمایش دیگر فیلم ها در سالن های سینما باشد،چنین نکاتی توجیه کننده ریسک های بیشتر برای نمایش فیلم‌های جدید نیست.