بایگانی‌ها

تلخ و شیرین‌های مادرانگی

تلخ و شیرین‌های مادرانگی
تلخ و شیرین‌های مادرانگی

فابیان لمرسیه
ربکا زلوتوفسکی با سادگی بسیار ظریفی، پرتره ای باورنکردنی از زنی عاشق، بدون فرزند، با بازی زیبای ویرژینی افیرا ترسیم می کند.
«تو توضیحی به کسی بدهکار نیستی، این داستان توست، من فقط یک زندگی دارم و آن هم کنار توست. اتفاقی که برای شما می افتد برای من هم کمی اتفاق می افتد.»

.
ورود به یک حلقه آماده به ندرت کار آسانی است، به خصوص زمانی که پای عشق و خانواده در میان باشد و حتی وقتی که (برای یک زن) پنجره بیولوژیکی برای بچه دار شدن به سرعت در حال بسته شدن است،سخت تر خواهد بود. پیدا کردن هدف، و تعادل بین احساس و عقل، تمنا و فقدان ها و هماهنگی با خود و احترام به فضایی که برای دیگران ایجاد شده است… این منطقه خاکستری درون احساسات عادی یک زن است که احساسات دیگران را هم بازتاب می دهد و فیلمساز فرانسوی ربکا زلوتوفسکی به عنوان سوژه فیلم تازه اش برای کالبد شکافی و نمایش تصویری کمال برمی گزیند فیلم با تمام پیش پاافتادگی آرام و دردناکش در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شده است.

ربکا زلوتوفسکی به واسطه نمایش درخشان خود از شخصیت ریچل(با بازی ویرژینی افیرا)که مملو از پژواک های ماهرانه هماهنگ زیر ردای داستانی به ظاهر “پیش پا افتاده” در مورد زندگی است، اثری با پختگی عالی ارائه می دهد که به وضوح ادای احترام محبت آمیز به تمام آن زنان بدون فرزند، و همچنین به طور کلی به همبستگی زنانه است.