بایگانی‌ها

«تنت» 200 میلیون دلاری شد

نمایش «تنت» در نیویورک
نمایش «تنت» در نیویورک

دنیای تصویرآنلاین-فروش جهانی «تنت» به 200 میلیون دلار رسید با وجودی که فروش در سالن‌های سینما در آمریکا بی رونق بود.
به گزارش ورایتی فروش جدیدترین فیلم نولان در جهان از مرز 200 میلیون دلار گذشت.درحالی که بازار آمریکا تلاش می‌کند تماشاگران را به دیدن فیلم در سینما در دوران پاندمی ویروس کرونا ترغیب کند.

این تریلر علمی-تخیلی در دومین آخر هفته در آمریکا و کانادا 6.7 میلیون دلار فروش کرد که نسبت به آخر هفته نخست 29درصد افت فروش داشت.
در ابتدا ، کمپانی برادران وارنر ، استودیوی تهیه‌کننده «تنت» ، برای هفته نخست نمایش فروش20 میلیون دلار را تبلیغ کرد. اما با تشریح دقیق آمار مشخص شد که آنها به شدت مبلغ را زیاد اعلام کرده اند این آمار شامل پیش نمایش تعطیلات آخر هفته است. اما در واقعیت «تنت» از جمعه تا یکشنبه فقط حدود 9 میلیون دلار در امریکای شمالی فروخت.

در تلاش برای کنترل گفتگوها درمورد عملکرد گیشه «تنت» ، کمپانی برادران وارنر از انتشار فروش داخلی این فیلم خودداری کرده است. به طور سنتی ، استودیوها هر روز اطلاعات گیشه را به اشتراک می گذارند ، اما در مورد «تنت» چنین نبوده است. این استودیو دست به کار جسورانه ای زد چراکه «تنت» اولین فیلم مهم بود که در طول همه گیری بیماری کووید-19به نمایش عمومی درآمد و برادران وارنر ادعا می کنند که می خواهند اطمینان حاصل کنند که خبرنگاران و رقبا نتایج را به طور ناعادلانه انتشار ندهند و فیلم را به عنوان یک فیلم شکست خورده برچسب نزنند.

«مولان» در چین با فروش ضعیفی کار خود را آغاز کرد. این فیلم در مجموع از هفت منطقه فروش 32.6 میلیون دلاری داشته است.
گویا مقامات چینی خواسته‌اند به دلیل مسائل حاشیه‌ای که برای «مولان» پیش آمده بسیاری از رسانه‌ها خبر نمایش فیلم را پوشش ندهند.
این فروش با توجه به اینکه قهرمان داستان چینی است بسیار کمتر از انتظار است.فروش «مولان» حتی از «تنت» در چین کمتر از انتظار بوده.«تنت» هفته گذشته در چین 29.8 فروخت.«مولان» که تولید آن 200 میلیون دلار هزینه داشت ، مورد بحث و جدال سیاسی قرار گرفت و نظرات مختلفی را در چین برانگیخت.
.
قرار بود نمایش فیلم در ماه مارس باشد تا اینکه با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. جف بوک ، تحلیلگر ارشد رسانه کمپانی Exhibitor Relations Co گفت: «دیزنی مولان را برای مخاطب چینی ساخت اما آنها دیدند که فروش فیلم شان کاملا بی رونق است.»
«مولان» با واکنش شدید در شبکه های اجتماعی خارج از کشور مواجه شد که خواستار تحریم فیلم شدند، دلیل آن حمایت ستاره فیلم از پلیس هنگ کنگ در سرکوب معترضان و فیلمبرداری بخشی از فیلم در منطقه شین جانگ است ، جایی که دولت چین با اویغورها و دیگر مسلمانان رفتار مناسبی نداشته است مقامات چینی به رسانه های بزرگ گفتند كه در پی این هیاهو ، اكران این فیلم را پوشش ندهند .