بایگانی‌ها

جادوی او باقی می‌ماند

پربازدیدترین مطالب اینستاگرام در سال 2020
پربازدیدترین مطالب اینستاگرام در سال 2020

امیر کوستوریتسا که فیلم «دیگو مارادونا» را ساخت ، از درگذشت دوست آرژانتینی خود و یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال تمام ادوار که روز چهارشنبه بر اثر حمله قلبی درگذشت ابراز ناراحتی کرد.

او در مصاحبه با یک سایت محلی در بخش‌هایی از سخنانش چنین گفت:« مارادونا خارج از زمین فوتبال خوب عمل نمی کرد و اغلب دوره های سختی را پشت سر می گذاشت. او از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برد ، اما فقط گاهی اوقات می توانست ترک کند ، او سخت ترین شرایط را در زمین فوتبال حل می‌کرد. بازیکنان سریعتری از او وجود خواهند داشت ، گلزنان بهتری نیز پا به میدان خواهند گذارد ، اما تماشای(بازی های) فوتبالیستی که اینقدر او را دوست داشتیم سخت خواهد بود.»

او ادامه داد :مارادونا مردی بود که نه تنها بازیکن فوتبال بود – بلکه از فقرا محافظت می کرد و علیه بی عدالتی می جنگید.

كوستوریتسا گفت: «او از معدود فوتبالیست هایی است كه موقعیت سیاسی قدرتمندی داشت و یك ورزشكار بزرگ بود.»
«ما می توانیم آزادانه بگوییم که پایان واقعی قرن بیستم آغاز شده است. بزرگترین بازیکن فوتبال ما را ترک کرده است. هیچ تسلی نیست ، اما هنوز هم جادویی( از او) وجود دارد که به عنوان نشانه ای باقی می ماند که در آن ما عظمت بازی فوتبال را تشخیص بدهیم . بدون دیگو هرگز مانند امروز نخواهد شد. و نه دیگر کسی(در زمین بازی است) که ما را به وجد بیاورد.»

پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی در سوگ مارادونا نوشت:«مارادونا نمرده است. فقط رفته تا بازی کند.»

شاهرخ خان ستاره سینمای هند در سوگ بازیکن محبوبش چنین نوشت:« دیگو مارادونا …. شما فوتبال را زیباتر ساختی. جای تان به شدت خالی خواهد بود و ممکن است در بهشت همه را سرگرم و مفتون خود کنید، همانگونه که ما را سرگرم و مفتون خود ساختید.»
 

شرح عکس:مارادونا در جشنواره کن، برای نمایش مستند امیر کوستوریتسا که درباره او ساخت.