بایگانی‌ها

جدل جرج کلونی با دولت مجارستان

جدل جرج کلونی با دولت مجارستان
جدل جرج کلونی با دولت مجارستان

جورج کلونی بازیگر هالیوود پس از انتقاد از دولت بوداپست به عنوان نمونه ای از «عصبانیت و نفرت» که در سراسر جهان دیده می شود ، درگیر جنجال با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان شده است.

جورج کلونی مصاحبه‌ای با مجله «جی کیو»  انجام داده که در این مصاحبه مسائل مختلفی را بیان کرده است.

او در بخشی از این مصاحبه در مورد فیلم جدیدش «آسمان نیمه شب» صحبت کرده است و چنین می‌گوید:

« ما دوران فیلمبرداری در وسط یک بیماری همه گیر نبودیم ، اما عناصر دیگر وجود داشت ، می دانید ، چقدر نفرت و عصبانیت را  همه ما در این لحظه از تاریخ خود داریم در سراسر جهان تجربه می‎کنیم. به سراغ [جائر] بولسونارو در برزیل یا اوربان در مجارستان بروید یا به اطراف نگاه کنید: خشم و نفرت زیادی وجود دارد. »

« این [فیلم] در سال 2049 اتفاق می افتد ، اگر سی سال داستان این فیلم اتفاق بیافتد ، اگر چنین نوع نفرت مجاز باشد ، این واقعیت ما خواهد بود. »

دولت اوربان به صحبت‌های کلونی واکنش نشان داد، به گزارش رویتر آنها نظر کلونی را احمقانه دانستند.

سخنگونی وزارت امور خارجه مجارستان در تلویزیون  دوشنبه شب گفت:«جرج کلونی بازیگر خوبی است بسیار قابل احترام است….اما هیچ کس او را  نباید به عنوان یک عالم دنیای سیاست ببیند.کسانی زیر گوش جرج کلونی می خوانند.»

در ادامه سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان جرج کلونی را متهم کرد که صدای میلیونر لیبرال مجارستانی تبار در آمریکا، جرج سوروس شده است که معمولا هدف دولت اوربان قرار می گیرد.

جرج کلونی درواکنش به سخنان دولت اوربان بیانیه صادر کرد و گفت که ماشین تبلیغاتی اوربان بی وقفه دروغ می گوید. جرج کلونی تنها یکبار جرج سوروس را ملاقات کرده است و باعث شرمساری است که او علیه استبداد صحبت نکند.

کلونی درادامه گفت که او یکبار در سال 2000 به کشور مجارستان سفر کرد و این کشور را یک نمونه درخشان از موفقیت دموکراتیک پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی دید.

کلونی در ادامه گفت که منتظر روزی هستم تا دوباره مجارستان به چیزی که بود، تبدیل شود.