بایگانی‌ها

جنجال بر سر «دیروز»

جنجال بر سر «دیروز»
جنجال بر سر «دیروز»

دنیای تصویرآنلاین-کمدی رمانتیک علمی-تخیلی «دیروز» ساخته دنی بویل با فیلمنامه ریچارد کورتیس سال گذشته به نمایش عمومی درآمد و با استقبال روبه رو شد. داستان درباره دنیایی بود که هیچ کس گروه مشهور «بیتل» را بخاطر نمی آورد.
فیلم مورد ستایش منتقدان قرار گرفت اما بسیاری از منتقدان اشاره کردند که فیلم اصلا شباهتی به فیلمنامه اصلی ندارد.اگر قرار بود فیلمنامه اصلی تبدیل به «دیروز» شود، با فیلمی تلخ تر و بهتر مواجه بودیم. گویا ریچارد کورتیس فیلمنامه اصلی را در اختیار گرفته ، تغییراتی داده و داستان فیلمنامه را به نام خود تمام کرده است.
جک برت فیلمنامه نویس اصلی «دیروز» است. نام اصلی فیلمنامه «نسخه بازخوانی» است و تفاوت لحن با فیلمنامه ریچارد کورتیس دارد.جک برت می گوید فیلمنامه اصلی درباره یک خواننده و ترانه سرا است- او تنها کسی است که ترانه های بیتل را در دنیا به خاطر دارد-اما هیچ گاه مانند بیتل مشهور و ثروتمند نمی شود وقتی ترانه های بیتل را به نام خودش می خواند و منتشر می کند.
متاسفانه برت فیلمنامه را به کمپانی ورکینگ تایتل فیلمز می‌فروشد و آنها ریچارد کورتیس را وارد بازی می کنند که در تیتراژ نامش به تنهایی به عنوان فیلمنامه نویس درج شد.