بایگانی‌ها

جنجال مراسم گلدن گلوب 2021

ستاره‌ای برای تمام فصول
ستاره‌ای برای تمام فصول

چندین رای دهنده مراسم گلدن گلوب، سازمان مطبوعات خارجی، بانی مراسم گلدن گلوب را به تبانی و درگیری های اخلاقی متهم کردند.

این چندنفر که نخواستند نام شان فاش شود در مصاحبه با لس آنجلس تایمز مواردی را مطرح کردند.

 

این ماجرا با اخراج روزنامه نگار نروژی Kjersti Flaa نخستین بار مطرح شد، که شکایت کرده و سازمان مطبوعات خارجی را به “فرهنگ فساد” متهم می کند و ادعا کرده است «این سازمان معاف از مالیات مانند یک کارتل فعالیت می کند ، و دسترسی به مهمترین مطبوعات را در انحصار خود درآورده و در عین حال  حقوق اعضای خود را به طور ناعادلانه پرداخت می‌کند. »

 

دادخواست  فلا  تنها یک هفته قبل از برگزاری مراسم گلدن گلوب ، اختلافات بالقوه و مواردی از معاملات شخصی وتبانی را در بین اعضای سازمان نشان داده است.

 

یکی از اعضای فعلی سازمان که نخواست نامش فاش شود ، گفت: ” این اخراج ناامید کننده بود.” “من فکر می کنم این اتفاقات اوضاع را بهم بریزد …. ما یک سازمان قدیمی هستیم. فکر می کنم  برای تغییر سازمان،نیاز به فشار خارجی است.»

در حالی که سازمان تلاش های خیرخواهانه خود را در سال های اخیر (با  کمک 45 میلیون دلار در 28 سال گذشته) افزایش داده است ، گزارش لس آنجلس تایمز “پرسش هایی در مورد مشروعیت سازمان ، صلاحیت اعضای آن و اخلاق گرایی  را  مطرح می‌کند.»

برای این گزارش با پنجاه تن از اعضای مطبوعات خارجی گفت وگو انجام شده است با تبلیغات چی ها، مدیران سرگرمی سازی و اعضای سابق و فعلی سازمان مطبوعات خارجی.

این سازمان غیرانتفاعی است اما به طور منظم  به اعضای خود حقوق می پردازد. این دستمزدها به « روشی پرداخت می شود که برخی از کارشناسان می توانند ادعا کنند با دستورالعمل های  درآمد داخلی مغایرت داشته است. اعضای سازمان برای فعالیت در کمیته های مختلف و انجام سایر وظایف – ، در سال مالی منتهی به ژوئن سال 2020 نزدیک به 2 میلیون دلار از این گروه دستمزد گرفته اند که دو برابر سه سال پیش است.»

مراسم گلدن گلوب همچنان برای سازمان مطبوعات خارجی پردرآمد است و تنها در سال گذشته 27.4 میلیون دلار درآمد از برگزاری مراسم داشته اند

 

یکی از اعضای سازمان گفت: “ایده زیبایی است که پول را از  شبکه NBC(پخش کننده مراسم) بگیرید و برای اهداف خوبی مانند تدریس و بازیابی فیلم ها اختصاص دهید. اما اکنون روحیه ای در سازمان وجود دارد که  پول ها را بالا بکشند.  این شرم آور است. »