بایگانی‌ها

خداحافظی با بهترین جیمزباند

خداحافظی با بهترین جیمزباند
خداحافظی با بهترین جیمزباند

 

شان کانری در سن نود سالگی درگذشت.بازیگر اسکاتلندی که با نقش جیمزباند به شهرت دست یافت، امروز در سن نود سالگی دارفانی را وداع گفت.

شان کانری را یکی از بهترین بازیگرانی می‌دانند که ایفاگر نقش جیمزباند بوده است.خبر را خانواده کانری تایید کردند او در خواب و در باهاما درگذشت.

کانری بیش از چهل سال یکی از بازیگران محبوب معاصر بود. او پس از نقش جیمزباند با فیلم‌هایی چون «شیر  و باد»،«مردی که می‌خواست سلطان باشد»؛ «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» توانست تصویری را که از خود از شخصیت جیمزباند بجا گذاشته بود، بزداید.

نقشی که درفیلم برایان دی پالما «تسخیرناپذیران»(1987) از یک پلیس ایرلندی کله شق ایفا کرد، برای او جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به همراه داشت.

در سال 1990 در « شکار برای اکتبر سرخ» نقش یک کاپیتان زیردریایی روسی را ایفا کرد،فیلمی که بسیار موفق بود.

او در سن هفتاد سالگی از سوی مجله پیپل در سال ۱۹۹۹ جذابترین مرد سال شناخته شد. کانری سالهای ابتدای دهه نود به سرطان گلو مبتلا شد. سپس در «صخره»(1996) با نیکلاس کیج همبازی شد. در سال 2000 نقش متفاوتی را در «یافتن فورستر» ایفا کرد که نقدهای مثبتی برای این نقش منتقدان نوشتند. در این فیلم نقش نویسنده‌ای را داشت که با بازیکن سیاهپوست و جوان بسکتبال رفاقت می‌کند.

در سال 2003 در «انجمن نجیب زادگان عجیب» ایفای نقش کرد و در سال ۲۰۰۵ از بازیگری کنار رفت.

شان کانری در« رابین و ماریان» (1976) در کنار آدری هیپبورن، در نقش رابین هود بازی کرد. این اثر در سال 2018 به عنوان برترین اقتباس تاریخ رابین هود انتخاب شده است. در «مارنی» ساخته آلفرد هیچکاک نیز کنار تیپی هدرن حضور یافت.