بایگانی‌ها

خشونت و اضطراب

خشونت و اضطراب
خشونت و اضطراب

به اندازه کافی عجیب خواهد بود اگر کسی را در دنیا پیدا کنید که شبیه شما باشد. ( مگر اینکه دوقلو باشید.) اما چیزی که واقعاً ذهن شما را به هم می زند این است که بفهمید که بدل‌تان با کسی ازدواج کرده است که شبیه همسرتان به نظر می رسد. این وضعیت فرزانه در فیلم هیجان انگیز جدید «تفریق» است که قرار است در جشنواره تورنتو به نمایش درآید.

.

تیزر این فیلم تازه مانی حقیقی در آستانه نمایش فیلم به نمایش درآمد. درون مایه داستان در بالا توضیح داده شد، جایی که یک مربی جوان رانندگی، فرزانه، فکر می کند شوهرش جلال را در حال خیانت با زن دیگری گیر انداخته. اما چیزی که او کشف می‌کند این است که آن مرد واقعاً جلال نیست، بلکه کسی است که شبیه او به نظر می‌رسد، که با زنی ازدواج کرده است که شبیه فرزانه به نظر می‌رسد. حداقل شاید بتوانیم بگوییم این یک سفر ذهنی است.

 

ترانه علیدوستی، اسماعیل پور رضا، نوید محمدزاده، بازیگران اصلی فیلم اند. امیر رضا کوهستانی همراه با مانی حقیقی فیلمنامه را نوشته. «خوک» فیلم قبلی حقیقی در جشنواره برلین 2018 نمایش داشت.

 

.

حقیقی درباره الهامی که در ساخت «تفریق» داشته، گفت:«می‌خواستم حال و هوای تهران معاصر را به تصویر بکشم – ظلم و اضطراب و همچنین امید عمیق و مداوم برای چیزی بهتر – بدون ساختن یک فیلم آموزشی یا صراحتاً سیاسی. ممی‌خواستم یک داستان عاشقانه جذاب و پرتعلیق را روایت کنم که حس زندگی دوگانه‌ای را که همه ما در این شهر شگفت‌انگیز و عجیب زندگی می‌کنیم به تصویر می‌کشد.»