بایگانی‌ها

داریو آرجنتو به برلیناله آمد

داریو آرجنتو به برلیناله آمد
داریو آرجنتو به برلیناله آمد

یک دوره خلوت  و تنهایی ناشی از بیماری همه گیر و اشتیاق  آزیا آرجنتو دختر بازیگر داریو  باعث شد، داریو آرجنتو، فیلمساز ایتالیایی اسطوره‌ای ژانر ترسناک ،در سن 81 سالگی و  پس از یک دهه غیبت، صندلی کارگردانی خود را از پستو بیرون آورد  تا یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک خود را بسازد.

.

 

«عینک‌های تاریک»، جدیدترین فیلم داریو آرجنتو، روز جمعه در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد . فیلم  ترکیب بی‌نظیری از  هراس، ماوراءطبیعه، و اسلپ استیکی ناب را تکرار می‌کند که «جیالو» ایتالیایی ، جنبش دهه 1970 را باز تعریف می کند. ، که اوجش  فیلم «سوسپریا»ی آرجنتو محصول 1977 بود.  

 

آزیا آرجنتو، دختر داریو ایفاگر یکی از شخصیت‌های «عینک تیره» است.هم او بود که فیلمنامه داریو را در یکی  از کشوهای پدرش پیدا کرد. داریو در سالهای 2000 فیلمنامه را نوشت و به گوشه‌ای از کشوی میزش پرتاپ کرد. آزیا فیلمنامه را پیدا کرد و از پدرش پرسید:«این چیست؟»

آزیا بود که داریو را ترغیب کرد تا فیلمنامه را به فیلم تبدیل کند. پدرش را مجاب کرد که در دوران قرنطینه فیلمنامه را  بازنویسی نموده و جنبه‌های از زندگی مدرن را به داستان بیاورد مانند تلفن‌های همراه. چنین چیزهایی در نسخه نخست فیلمنامه وجود نداشت.

 

ایلنیا پاستورلی نقش دایانا را در فیلم بازی می‌کند، زنی تن فروش که از دست یک قاتل زنجیره‌ای می‌گریزد .دایانا بر اثر تصادف با ماشین بینایی خود را از دست می‌دهد و با یک پسر یتیم چینی آشنا می‌شود.

 

داریو آرجنتو با تاکید بر دوستی غیر محتمل قهرمان‌های داستانش می‌گوید: «فقط می‌خواستم یک فیلم عالی بسازم، یک فیلم مهم، که شاید برای اولین بار در آن لطافت و گرمی وجود داشته باشد.»

 

آزیا آرجنتو می‌گوید:«عینک تیره  یک فیلم ترسناک اما لطیف است. همکار ی دوباره با پدرم، داریو لذت بزرگی است.»