بایگانی‌ها

داستان یک جدایی

داستان یک جدایی
داستان یک جدایی

ژولیت بینوش در فیلم «دو لبه تیغ» ساخته کلر دنی که در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد، در داستان عاشقانه ایفای نقش می‌کند که در یک لحظه عشق نابود می‌شود.

 

.

در فیلم جدید کلر دنی،ژولیت بینوش، ونسان لیندون،کولین گرگوری ایفای نقش می‌کنند. داستان درباره سارا یک ژورنالیست کارآمد با بازی ژولیت بینوش و ژان با بازی ونسان لیندون بازیکن بازنشسته راگبی است.آنها ده سال است که در یک رابطه عاشقانه با ثبات قرار دارند و برای سارا، ژان تکیه گاه واقعی است. سالها پیش وقتی که آنها برای اولین بار با آشنا شدند سارا با فرانسوا، بهترین دوست ژان در رابطه بود. او یک روز فرانسوا را اتفاقی در خیابان می بیند. و….

 

کلر دنی می‌‌گوید فیلمبرداری بخشی از فیلم آسیب روانی برای گروه به همراه داشته است، گروه پس از فیلمبرداری سکانس آخر سارا و ژان بهم می‌ریزند.

 

پیش‌فرض فیلمنامه «دو لبه تیغ» که روز شنبه در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، ممکن است کاملاً بدیع نباشد، اما برای کارگردان، با رویکرد بزرگسالانه و تزلزل‌ناپذیرش نسبت به یک «زندگی نامتعارف» فیلمی متمایز است. و اینکه در فیلم او از سرزنش مقصر ماجرا امتناع می‌کند.

 

کلر دنی می‌گوید:«اما قرار نبود شخصیت‌ها را قضاوت کنیم. قرار نبود آنها را طرد کنیم. ما در داستان همراه آنها شدیم.»

بینوش در کنفرانس خبری گفت که بازی در بعضی‌ها سکانس‌ها بسیار دشوار بود،از درون ما را می‌خورد. اما با جسارت این سکانس‌ها را بازی کردیم.»

 

بینوش گفت که این فیلم «تجربیات احساسی» را به تصویر می‌کشد که یک عاشق می‌تواند داشته باشد و اینکه چگونه می‌تواند این احساسات شما را ویران کند. این بازیگر گفت: «فکر می‌کنم برای ساختن این فیلم شجاع بوده‌ایم، زیرا موضوع فوق‌العاده دشوار است و فکر می‌کنم ما را هم تغییر داده است، ما بدون آسیب روحی نتوانستیم این فیلم را به پایان برسانیم.»