بایگانی‌ها

درخواست کارگردان «انگل» از همکارانش

درخواست کارگردان «انگل» از همکارانش
درخواست کارگردان «انگل» از همکارانش

بونگ جون هو از همکاران فیلمساز خود خواست تا نسبت به رفتارهای نژادپرستانه علیه آسیایی‌ها واکنش نشان بدهند.

او از همکارانش خواست تا «از بینش خود برای به تصویرکشیدن مشکلاتی استفاده کنند که در لایه‌های جامعه در حال جوشش است و بعدها می تواند منفجر شود.»

به گزارش ایندی وایر بونگ که در یک مسترکلاس آنلاین صحبت می‌کرد به فیلم‌های «کار درست را انجام بده» و «انگل» اشاره کرد و از صنعت فیلمسازی درخواست کرد تا حضور خود را در این لحظه نشان بدهند.  

بونگ گفت: «من دور از شما و در کره هستم و باید همه چیز را با اخبار و از چشم انداز یک خارجی ببینم، اما به عنوان یک انسان، به عنوان یک فرد، دیدن رفتار‌های جنایت‌کارانه‌ی از روی نفرت علیه آسیایی‌های آمریکایی و جنبش «زندگی سیاهان مهم است» ترسناک است. به این فکر فرو رفته ام که صنعت فیلمسازی در این لحظه چه کاری می‌تواند انجام دهد. در سینما، خلق یک فیلم زمان و هزینه‌ی زیادی می‌طلبد؛ یک واحد بزرگ است که نمی‌تواند به‌سرعت به مشکلات جامعه واکنش نشان دهد. مدیومی است که واکنش فوری در آن دشوار است. اما جالب اینکه به همین علت، هنرمندان و فیلمسازان می‌توانند جسورانه‌تر با مشکلات برخورد کنند و نباید از مواجهه با آن‌ها هراسی داشته باشند.»

 

بونگ می‌گوید به تازگی «کار درست را انجام بده» ساخته «اسپایک لی» را دیده و به نظرش  این فیلم مصداق عالی واکنشی است که یک فیلمساز می‌تواند این روزها نشان دهد.  

: «به نظرم انگل فیلمی بود که سعی کردم با آن چنین رویکردی داشته باشم… انگل درباره  پول‌دارها و فقرای جامعه‌ی ما حرف می‌زند. با این پرسش آغاز می‌شود که «فقیر یا ثروتمند بودن در زمانه‌ی حاضر به چه می ماند؟» به عنوان هنرمند و پدید‌آورنده، باید بتوانید پرسش‌های محوری و کلیدی در جامعه را به واسطه‌ی روزهایی که گذرانده‌اید درک کنید و با اثرتان پاسخی برای این پرسش‌ها ارائه کنید»