بایگانی‌ها

دستی مطمئن

برنده جایزه فیپرشی بهترین فیلم سال اعلام شد
برنده جایزه فیپرشی بهترین فیلم سال اعلام شد

۰کلوئی ژائو را شاید بتوان از مهم‌ترین فیلمسازان سال گذشته دانست که با «سرزمین آواره‌ها» تقریبا 54 جایزه معتبر فیلمش بدست آورده است. مجله تایم در شماره چهره های تاثیرگذارسال گذشته او را انتخاب کرد و شرح حال کوتاهی برای ژائو را فرانسیس مک دورمند ستاره فیلم آخرش نوشت.قدر مسلم «سرزمین آواره‌ها» جوایز معتبری را از دو مراسم گلدن گلوب و اسکار، بفتا دریافت خواهد کرد. در ادامه یادداشت مک دورمند را می‌خوانید:

در دستان مطمئن
نویسنده:فرانسیس مک‌دورمند
هنگام گشت و گذار در بسیاری از فیلم های گمنام پارتیزانی کم هزینه و بداهه پرداز با یک کارگردان ، آدمی امیدوار به دستی مطمین است که بتواند قطب نما را در دست بگیرد. و این چیزی که شما کنار کلوئی ژائو بدست می‌آورید.دستی مطمئین و نقشه راهی کاملا مشخص .
با فیلم‌مان «سرزمین آواره‌ها»و دو فیلم اولش ، «آهنگ هایی که برادرانم به من آموختند» و «سوارکار» ، او اعتماد مردمی را که داستان زندگی صمیمی خود را برایش می‌گفتند ، جلب کرد. ژائو مهارت عجیبی در راه رفتن برلبه تیغ بین احساسات‌ و سانتامانتالیسیم دارد – و چنین ویژگی داستان پردازی او را به روش‎های بسیار بکر و قابل اعتمادی غنی می کند. به همین دلایل است که کلوئه درمیان همسالان خود از احترام برخوردار است. در نهایت ، چه چیزی بیش از این می تواند بخواهد؟ژائو همچنین تنها کسی است که من می شناسم می تواند کت پشمی با نقش توله سگی خندان بپوشد که در یک جلسه ملاقات با خانه به دوشان خریده و کاری کند که مانند برند والنتینو به نظر بیاید.