بایگانی‌ها

دو فیلم ایرانی در جشنواره تورنتو

دو فیلم ایرانی در جشنواره تورنتو
دو فیلم ایرانی در جشنواره تورنتو

دنیای تصویرآنلاین-چهل و پنجمين جشنواره فيلم تورنتو  فهرست فيلم هاى امسال خود را اعلام كرد .
امسال 50 فیلم بلند در جشنواره تورنتو به نمایش درخواهد آمد . جشنواره تورنتو قرار است دهم تا نوزدهم سپتامبر در شهر تورنتو برگزار شود.
امسال آثاری از کلوئه ژانو ، رجینا کینگ(نخستین تجربه فیلمسازی این بازیگر)،ویگو مورتنسن در جشنواره به نمایش درخواهد آمد.تقریبا نیمی از فیلم‌های انتخاب امسال از كارگردان هاى زن است.
«بندر بند»ساخته منيژه حكمت و« قانون ١٨٠ درجه»(نام فیلم به فارسی خط فرضی است) ساخته فرنوش صمدى برای نخستین بار در اين رويداد بسيار معتبر روی پرده خواهند رفت.

«بندر بند» به تهیه کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی، فیلمی جاده ای، پر از چشم اندازهای بیاد ماندنی و مملو از موسیقی در میانه سیل خانمان بر افکن در ایران است که در نمایش افتتاحیه جهانی، در بخش سینمای معاصر جهان در جشنواره تورنتو به روی پرده می رود.
.
رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهدیه ( مهلا) موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
منیژه حکمت درباره «بندر بند» گفته است: «غریزه شگفت انگیز مادرانه که کاراکترهای قبلی فیلم هایم به مدد آن سعی میکردند ازفاجعه ای سهمگین درموقعیت های بحرانی اجتماعی جلوگیری کنند، مرا به سراغ نسل جوان برد.
نسلی که زندگی کردن را خیلی خوب آموخته است اما دراکثرمواقع، امید وآرزوهای آنها برای ادامه زندگی با را ه های بسته و پل های شکسته روبه رو است… .»
پخش بین المللی این فیلم سینمایی به عهده شرکت ایریماژ است.
.
.

داستان فیلم خط فرضی درباره یک معلم مدرسه است که اماده شرکت در یک مراسم عروسی در شمال ایران می‌شود.اما شوهرش ناگهانی جلوی رفتن او را می گیرد و زن دست به انتخابی می زند که او را در مسیر دردناکی برای جبران مافات قرار می‌دهد. فیلم جاده ای بندر بند ساخته خانم حکمت درباره سفر یک روزه گروه موسیقی به تهران از. مناطق سیل زده است.
. از دیگر فیلمسازانی که آثارشان امسال در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد می توان اشاره کرد به توماس وينتربرگ، فردريك وايزمن، اسپايك لى، ، ورنر هرتزوگ، ميشل فرانكو، ميرا ناير، ، جيانفرانكو روزى، فرانسوا اوزون، نائومى كاوازه و .

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که از 20 تا 29 شهریور ماه سال جاری در کشور کانادا برگزار خواهد شد، در سال های اخیر، به یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای سینمایی در بازار آمریکای شمالی تبدیل شده است .