بایگانی‌ها

ربکا لوکر درگذشت

ربکا لوکر درگذشت
ربکا لوکر درگذشت

ربکا لوکر، بازیگر تئاترهای برادوی در سن ۵۹ سالگی، بر اثر بیماری لو گهریگ درگذشت.

 

به گزارش ایران تئاتر مرگ او را مدیر برنامه هایش سارا فارگو تایید کرد. او ماه فوریه اعلام کرده بود که به بیماری لو گهریگ یا همان A.L.S  مبتلاست.

کارنامه بازیگری ربکا لوکر روی صحنه‌های برادوی شامل نمایش‌هایی مانند «مری پاپینز» می‌شود. او بیشتر در نمایش‌های موزیکال روی صحنه می‌رفت. نخستین بار با «شبح اپرا»در نقش کریستین روی صحنه در سالن‌های برادوی رفت.او از سال 1989 تا 1991 با نمایش «شبح اپرا» روی صحنه بود.پس از «شبح اپرا» در «باغ مخفی» بازی کرد.

 در سال 1994 برای بازی در «قایق نمایش» نامزد دریافت جایزه تونی شد. او در این نمایش نقش ماگنولیا را بازی می‌کرد.دختر ناخدای قایق نمایش که زندگی‌اش با ازدواج با یک قمارباز  بهم می‌ریزد. در سال 1951 جرج سیدنی نیز براساس نمایشنامه «قایق نمایش» فیلمی با بازی  اوا گاردنر ساخته بود.

سپس برای بازی در «مرد موسیقی»(2000) باری دیگر لوکر نامزد دریافت جایزه تونی شد.این نمایشنامه موزیکال اثر مردیت ویلسون است.او در این نمایشنامه نقش ماریان را ایفا کرد.لوکر در نمایش «آوای موسیقی»نقش ماریا، در «مری پاپینز»(2006) نقش خانم بنکس را بازی کرد که برای بازی در «مری پاپینز» برای سومین بار نامزد دریافت جایزه تونی شد.

موفقیت‌های  لوکر روی صحنه بیشتر در نمایش‌های موزیکال بود اما او خودش را یک بازیگر تئاتر موزیکال نمی‌دانست.آخرین حضور ربکا لوکر روی صحنه در نمایش «آزاد» بود که در مرکز لینکلن در سال 2019 اجرا شد.

ربکا لوکر  تجربه مقابل دوربین سینما و تلویزیون را نیز داشت. او در سه فیلم بلند سینمایی ایفای نقش کرده بود از جمله «فراموش نشده»ساخته دیوید چیس در سال 2012./ایران تئاتر