بایگانی‌ها

رقبای اسکار 2021 را بشناسید!

رقبای اسکار 2021 را بشناسید!
رقبای اسکار 2021 را بشناسید!

دنیای تصویرآنلاین-برگزاری جشنواره‌های ونیز و تورنتو در دوران پس از پاندمی ویروس کرونا کم کم فیلم‌های مهم سال را به منتقدان و علاقمندان سینما معرفی می‌کند.

در فصل جوایز امسال قطعا نام «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلویی ژائو را خواهید شنید. فیلمی که مسلما از مدعیان اسکار امسال در زمینه بازیگری نقش نخست و رشته های چون فیلمنامه، کارگردانی و تدوین است.

و برنده جایزه شیرطلایی بهترین فیلم از جشنواره ونیز شد.پخش فیلم را فاکس سرچلایت برعهده دارد.

به گزارش ورایتی فیلم بعدی که واکنش مثبت منتقدان را برانگیخته نخستین تجربه فیلمسازی رجینا کینگ است، «شبی در میامی» محصول آمازون استودیوز.
این فیلم توانست نظر منتقدان را جلب کند و احتمالا برای بازیگرانش نامزدی اسکار به ارمغان بیاورد
«آمونیت» ساخته فرانسیس لی با بازی کیت وینسلت و سیرشا رونان دیگر فیلمی است که در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و نقش آفرینی وینسلت و رونان با ستایش روبه رو شد.
البته این نکته را هم باید در نظر داشت که منتقدان،رای دهندگان آکادمی علوم و هنر سینمایی نیستند. اما در زمینه بازیگری مسلما «آمونیت» از مدعیان فصل جوایز است. «تکه‌های یک زن» مدعی دیگری در زمینه بازیگری را در فصل جوایز معرفی کرد:ونسا کربی.
در این فیلم شایا لابوف نیز نقش آفرینی کرده است. این فیلم در شبکه نت فلیکس به نمایش درخواهد آمد.
«کبودی» با بازی هالی بری و «مالکوم و مری» ساخته سم لوینسون از دیگر فیلم‌هایی است که نت فلیکس پخش آن ها را خریداری کرده است و می توانند در فصل جوایز حرفی برای گفتن داشته باشند.

«پدر» ساخته فلورین زلر فیلمی که در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و با بازخورد مثبت منتقدان روبه رو شد، آنتونی هاپکینز را در در ردیف اول مدعیان اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست قرار می‌دهد.

نوزده سال پس از اسکار برای نقش هانیبال لکتر او مدعی جدی اسکار امسال است.

ادریس البا تهیه کننده و بازیگر فیلم Concrete Cowboy است که این فیلم احتمالا در رشته نقش مکمل برای البا نامزدی هایی را در فصل جوایز در پی خواهد داشت.

برای پیش بینی اسکار (با توجه به عدم نمایش فیلم‌های مهم به دلیل ویروس کرونا) شاید کمی زود باشد. اما جشنواره فیلم نیویورک در پیش است و تکلیف یکسری از فیلم‌های مهم نیز در این جشنواره مشخص خواهد شد.
می‌گویند میشل فایفر در فیلم اختتامیه جشنواره نیویورک به نام French Exit نقش آفرینی چشمگیری داشته است. این فیلم را کمپانی سونی پیکچرز کلاسیکز تهیه کرده است.