بایگانی‌ها

رکورد بیشترین تعداد نامزدی اسکار

«تایتانیک» پرفروش هفته
«تایتانیک» پرفروش هفته

سه فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون و محصول سال 1997، «لالالند» ساخته دیمین شزل و محصول سال2016 و «همه چیز درباره ایو» ساخته جوزف ال.منکیه‌ویچ و محصول سال1950 با چهارده نامزدی در تاریخ اسکار سه اثری هستند که بیشترین تعداد نامزدها را داشته‌اند.

 

دو فیلم «همه چیز درباره ایو» و «لالالند» توانستند شش جایزه اسکار را ببرند و «تایتانیک»برنده یازده جایزه اسکار شد.

 

بازیگران جوان «تایتانیک» (لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت) با داستان فاجعه از غرق شدن کشتی تایتانیک به ستاره تبدیل شدند.

 

«لالالند» موزیکالی عاشقانه و ادای دینی به فیلم‌های کلاسیک بود.پیتر تراورس در رولینگ استونز فیلم را معجزه‌ای پرشور وصف کرد. بیشتر منتقدان فیلم را ستایش کردند.اما استون و رایان گاسلینگ بازیگران نقش نخست این فیلم بودند و دیمین شزل کارگردان جوان با این فیلم توانست شهرت و موقعیتی خوبی را در هالیوود بدست آورد.

 

همانگونه که از نام فیلم پیدا است داستان«همه چیز درباره ایو» درباره زنی به نام ایو با بازی آن باکستر شیفته ی بازیگری و شهرت و علاقمند ستاره تئاتر مارگو( با بازی بت دیویس) است. او به هر طریقی که شده با مارگو دوست می شود و. …ستارگان «همه چیز درباره ایو» بت دیویس ، آن باکستر ، جرج ساندز و سلست هولم هستند.

از سوی دیگر اسکار امسال  تهیه کنندگان مراسم امسال اسکار که تحت شرایط همه گیری کرونا برگزار می‌شود، اعلام کردند که 15 ستاره برندگان را اعلام می کنند.و مانند سه سال اخیر اسکار مجری ثابت ندارد. تنها سنتی که از سال های گذشته امسال اجرا خواهد شد بازگشت برندگان چهار جایزه اسکار در دوره گذشته برای اهدای جایزه برندگان چهار جایزه رشته بازیگری است.

.

بدین ترتیب واکین فینیکس، برد پیت،رنی زلوگر و لورا درن برای اهدای جایزه بازیگران در مراسم اسکار حضور خواهند داشت.

.

زلوگر، واکین فینیکس و لورا درن در مراسم گلدن گلوب امسال نیز چنین وظیفه ی برعهده داشتند اما برد پیت برای اولین بار در فصل جوایز در مراسمی آفتابی خواهد شد..

.

بونگ جون هو کارگردان کره‌ای که چهار جایزه اسکار را برد، در مراسم امسال برای اهدای جوایز خواهد آمد.

پانزده بازیگری که برای اهدای جایزه انتخاب شدند عبارتند از دان چیدل،آنجلا بست، هالی بری،برایان کرانستون،هریسون فورد،رجینا کینگ،مارلی متلین، ریتا مونرو ، ریس ویترسپون و زندایا.

 

ایده ای گروه اهداکننده در مراسم اسکار، ایده نویی نیست. در سال 1969 گاور چمپیون تهیه کننده اسکار گروه «دوستان اسکار» را به وجود آورد .