بایگانی‌ها

سالن‌های سینما را بازگشایی کنید

سالن‌های سینما را بازگشایی کنید
سالن‌های سینما را بازگشایی کنید

نامه سرگشاده  880 سینماگر فرانسوی به امانوئل مکرون/سالن‌های سینما را باز کنید

 

بیش از 880 چهره مشهور صنعت سینمای فرانسه در نامه‌ی سرگشاده به امانوئل مکرون خواستار بازگشایی سالن‌های سینمای این کشور شدند.

امضا کنندگان این نامه از اتحادیه فیلمسازان فرانسه ، ژاک اودیار، کلر دنی،گیوم کانه،امانوئل موره و بازیگرانی چون ماریون کوتیار،لوئیز بورگین و پی‌یر نینی هستند.

در این نامه ادعا شده که تعطیلی مداوم سینما به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با بیماری کووید-19 دیگر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بهداشتی منطقی نیست زیرا تعدادی از کمیته های برجسته علمی حکم می‌کنند که سالن‌های سینما و تئاترها خطر خاصی برای انتشار عفونت ندارند.

 

«امروز ، ما می توانیم برای خرید کفش کتانی یا بستنی یا  کیف در سوپرمارکت ها صف بکشیم یا  سوار قطارها شویم، حتی زمانی که سوپرمارکتها و قطارها پر از جمعیت اند ما صف می کشیم، اما ما نمی توانیم به سینما یا تئاتر برویم ،با وجودی که حتی سخت ترین و قابل اعتمادترین پروتکل‌های بهداشتی از روز اول قرنطینه وضع شده است.

 

2064 سالن سینمای فرانسه و 5193 سالن نمایش آنها از اواخر اکتبر 2020 تعطیل شده است. برنامه های بازگشایی آنها در 15 دسامبر برای کریسمس و سال جدید یازده ساعت پس از آنکه آمار بیماران کووید-19   به زیر 5000 نرسید، منتفی شد. این سطح آماری بود که دولت برای بازگشایی سالن های سینما تعیین کرده بود.»

در ادامه نامه می‌خوانید:« آقای رئیس جمهور ، ما می خواهیم بر موضوعی تأکید کنیم که ممکن است افکار عمومی از آن آگاه نباشند ، اما حتی  به صورت جدی تری ، شما هم نمی دانید: کابوس کنونی صنعت سینما و فیلمسازانش فقط  مساله سال بسیار سخت 2020 نیست ، بلکه چیزی است که برای دو ، سه سال آینده روی صنعت سینما تأثیر می گذارد. »