بایگانی‌ها

ساندنس متهم ردیف اول!

ساندنس متهم ردیف اول!
ساندنس متهم ردیف اول!

 

هالیوود ریپرتر در گزارشی نوشت که احتمالا اولین مبتلایان در آمریکا مهمانان جشنواره فیلم ساندنس بوده اند .این جشنواره در ماه ژانویه در آمریکا برگزار شد.

تعدادی از شرکت کنندگان جشنواره پس از پایان آن دچار علائمی شبیه ویروس کرونا شدند، اما تستی از آنها گرفته نشد، چون در آن زمان تستی برای این بیماری وجود نداشت.بیست و هفتم ژانویه اشلی جکسون، اولین نشانه های بیماری را در خود دید.تب،تنگی نفس. جکسون که برای شرکت در نمایش فیلم خود به ساندنس سفر کرده بود با شرایط جسمانی بد جشنواره را ترک کرد.

جکسون پس از مکاتبه با دیگر شرکت کنندگان جشنواره ساندنس متوجه شد که خیلی ها مانند او مبتلا به همین علائم شده بودند.

سخنگوی جشنواره فیلم ساندنس دراین باره گفت: از شنیدن این که برخی شرکت‌کنندگان در جشنواره در طول برگزاری و پس از این رویداد سینمایی احساس بیماری داشته‌اند متاسفیم. ما از هرگونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در جریان جشنواره ناآگاهیم.

 

این گزارش به نقل از میکروب‌شناس به نام «دان هارت» عنوان می‌کند جشنواره فیلم ساندنس همزمان با آغاز قرنطینه در شهر ووهان چین (محل اصلی انتشار ویروس کرونا) آغاز شده است و منطق می‌گوید که حاضران بیمار در جشنواره مبتلا به ویروس بودند و جشنواره ساندس فرصتی عالی برای انتشار این ویروس به همه افراد بوده است.

 

تعدادی از شرکت‌کنندگان در جشنواره ساندنس، در شبکه‌های اجتماعی از گزارش هالیوود ریپورتر دفاع کرده‌اند و تجربه بیماری خود را پس از جشنواره به اشتراک گذاشته‌اند.