بایگانی‌ها

سینما زنده است!

سینما زنده است!
سینما زنده است!

بازیگر استرالیایی کیت بلانشت  و رئیس داوران  می‌گوید که می‌خواهد حمایت از فیلمسازانی را نشان بدهد که تحت شرایط  چالش برانگیز فیلم‌های‌شان را باید کامل می‌کردند.

 

مدیران جشنواره های مهم اروپایی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه جمع شدند تا  نشان از یکپارچگی برای  صنعتی باشند که در چند ماه گذشته ضربه سختی از پاندمی ویروس کرونا خورده است.

مدیران جشنواره‌های کن، روتردام،سن سباستین،برلین، کارلوی واری،لندن به ونیز آمدند.

جشنواره ونیز اولین رویداد  جهانی سینمایی است که پس از بحران سلامت و اپیدمی ویروس کرونا برگزار می‌شود ، بحرانی که منتهی به تعطیلی دنیای سینما تا مدتها شد.

 

تیری فرومو ، مدیر کن ، که جشنواره خودش نتوانست امسال برگزار شود ، گفت: «این گردهمایی برای ما نیست ، همه کارهایی که می کنیم و می خواهیم انجام دهیم …  برای سینما است ، برای فیلم است ، برای کارگردان است. در طول مکالماتمان در ماه مارس ، همه ما احساس کردیم که  بیشتر هنرمندان احساس تنهایی می‌کنند و همینطور متعجب هستند که  چه اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از فیلمبرداری‌ها متوقف شد ، تعداد زیادی از اکران ها لغو شدند و همین ایده که جشنواره می توانست ادامه داشته باشد ، در حالی که سینماها تعطیل بودند … به سود آنها بود. »

کیت بلانشت  ابراز خرسندی کرد که مدیران جشنواره ها کنار هم ایستادند.

 

«خیلی عالی است که بسیاری از مدیران جشنواره‌های جهان  از جشنواره ونیز حمایت می‌کنند و درک می‌کنند که دارند حامی وجوه مختلف یک صنعت می‌شوند.»

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز و کیت بلانشت هر دو به موضوع  رشد پلتفورم‌های پخش آنلاین در ماه‌های قرنطینه  و تاثیر منفی که می‌تواند برسینما بگذارد، اشاره کردند.

 

جشنواره جهانی فیلم ونیزبا هجده عنوان در بخش اصلی (تعداد کمتری از شرایط عادی)به صورت حضوری برگزار می‌شود و روز  دوازدهم سپتامبر برندگان خود را خواهد شناخت.