بایگانی‌ها

شب پرستاره

شب پرستاره
شب پرستاره

نکوداشت آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ایران همزمان با زادروز این هنرمند برگزار شد و هنرمندان مختلفی از نسل های مختلف درباره او صحبت کردند.

 

به گزارش ایسنا، این برنامه که شامگاه ۱۰ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد با سخنرانی پرویز پرستویی، رضا کیانیان، محمد چرم شیر، محمد صالح علا، نوید محمد زاده، بهرام رادان، محمد رحمانیان، فاطمه نقوی و .. همراه شد.این مراسم به کوشش انجمن صنفی کارگردانان و در قالب هجدهمین شب کارگردان و با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا شد.

 

در آغاز این برنامه که با اجرای محمد سلوکی برگزار شد، شهرام گیل آبادی، رییس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر بیانیه این انجمن را درباره وضعیت تئاتر ارایه کرد.

سپس پرویز پرستویی در سخنانی با ابراز خوشنودی از برگزاری این برنامه گفت: خوشحالم امروز در خانه ای امن هستم، خانه ای که در آن بزرگ شدم. آخرین کاری که در تئاتر داشتم، نمایش «فنز» بود که خیلی مورد توجه قرار گرفت و بعد از مدتی حسادتها و شایعات آغاز شد. افتخار می کنم که بعد از این همه فیلم و سریال،هنوز تعداد کارهای تئاترم بیشتر است. آخرین کارم هم تئاتر خواهد بود. محمد صالح علا در این آیین گفت :صالح علا : وقتی همه آتیلا را دوست دارند، درباره او چه بگویم.رضا کیانیان، دیگر هنرمند و دوست نزدیک پسیانی نیز گفت: همبستگی هنرمندان تئاتر اتفاق بسیار خوبی است که امیدوارم ادامه یابد.او با اشاره به حضور پسیانی در تئاتر ایران ادامه داد: آتیلا حلقه مفقوده در تئاتر ما را پر و دو نسل را به هم وصل کرد. اگر او نبود، شاید این تئاتر امروز چنین نبود.محمد چرم شیر، نمایشنامه نویس و دوست و همکار نزدیک آتیلا پسیانی هم دیگر سخنران برنامه بود

 

بهرام رادان، دیگر سخنران برنامه بود که به عنوان نماینده ای از جوانان روی صحنه رفت و گفت: وقتی قرار است از بزرگی صحبت کنیم، گاه می گوییم شناختن زوایای پنهان او ساده نیست ولی آتیلا جزو معدود کسانی است که ظاهر و باطنش یکی است. در بیست و اندی سال گذشته افتخار شاگردی، همکاری و رفاقت با او را داشته ام. امیدوارم سالهای سال کنار خانواده ات بمانی. تولدت مبارک!نوید محمد زاده که در چند نمایش با پسیانی همکای داشته است، با صدایی لرزان و با بیان اینکه دچار اضطراب شده است، خطاب به آتیلا پسیانی گفت: برای من حکم پدر داری، رفیق عزیز، برادر بزرگتر، معلم، کسی که در مسیر کار و تمرین هایمان می گفتی از اشتباه هات آدمها تئاتر می سازی. سعی کردم اشتباه های زیادی کنم. در چهار نمایش افتخار همکاری با تو را داشتم و به این دلیل می گویم بچه تئاترم.

 

 

در ادامه، رحمانیان با تایید سخن چرم شیر مبنی بر دیر بودن پذیرش نگاه آتیلا در تئاتر، از فاطمه نقوی برای صحبت کردن دعوت کرد.در بخش پایانی برنامه آتیلا پسیانی در میان تشویق حاضران روی صحنه رفت و در سخنانی گفت: با وجود تمام سخنان دوستان که خیلی صادقانه و دوستانه، درباره من گفتند، مرا عمیقا به فکر فرو برد که انگار یک جای کار می لنگد! مدالیوم اتیلا پسیانی با همراهی اکبر زنجان پور، محمد چرم شیر، ابراهیم حقیقی، شهرام گیل ابادی، محمد صالح علا، سیروس الوند، فاطمه نقوی ، صدرالدین زاهد، محمد مهدی عسگرپور و رضا حداد اهدا شد.