بایگانی‌ها

شخصیت‌های زخم خورده…

شخصیت‌های زخم خورده...
شخصیت‌های زخم خورده...

سریال کوتاه تلویزیونی«نه غریبه کامل» به کارگردانی جاناتان لوین این روزها از شبکه هولو و آمازون پخش می‌شود. دیوید ای کلی پدیدآورنده مجموعه است و نیکول کیدمن نقش یک گورو به نام ماشا را در استراحتگاهی ایفا می‌کند که مهمانانی برای التیام روحی می‌پذیرد، استراحتگاهی که تکه‌ای از بهشت به نظر می‌آید و لحظاتی مناسب لوکیشن فیلمی ترسناک است.

نیکول کیدمن باری دیگر با نویسنده لیان موریارتی پس از «دروغ‌های کوچک بزرگ» همکاری کرده است و کتاب دیگری از او «نه غریبه کامل» را به عنوان تهیه‌کننده برگزیده .این بار ملیسا مک‌کارتی نیز از تهیه کنندگان است.
.
نه غریبه هر کدام با گذشته‌ای خاص که همگی نیاز به التیام روحی دارند به استراحتگاه می‌آیند.نقش این نه نفر را بازیگرانی مانند ملیسا مک‌کارتی،بابی کاناوالی،رجینا هال،سامانتا ویوینگ،لوک ایوانز و.. ایفا می‌کنند.شخصیت‌های که رفته رفته درباره یکدیگر و مدیر استراحتگاه ماشا رازهایی را کشف می‌کنند.

سه اپیزود از هشت اپیزود مجموعه «نه غریبه کامل» پخش شده و در این سه اپیزود ملیسا مک‌کارتی در نقش نویسنده‌ای میانسال که شهرتش رو به افول گذاشته، کتاب آخرش را نپسندیدند و تنهاست فوق العاده ظاهر شده است.
.
.
لیان موریارتی در «نه غریبه کامل» از واقعیت‌گرایی همیشگی خود کمی فاصله گرفته و به سویه‌های روانشناختی شخصیت‌ها بیشتر پرداخته است.
..
شباهت‌هایی میان «نه غریبه کامل» و مجموعه «نیلوفر سفید»(2021) وجود دارد.این شباهت‌ها از نگاه منتقدان خارجی دور نمانده است.

.
با توجه به اینکه سه اپیزود از «نه غریبه کامل» پخش شده، قضاوت درباره کیفیت کلی مجموعه زود است. اما «نه غریبه کامل» تمام عناصر تبدیل شدن به یکی از مجموعه های کوتاه موفق سال 2021 را دارد.