بایگانی‌ها

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد
شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

 

 

بعد از یک وقفه که هم‌زمان بود با اوضاع آشفته در صنعت چاپ و البته تعطیلی سینماها در ایران و جهان، شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد تا با سینما به استقبال یک تابستان گرم و طولانی در دوران کرونا برویم. همراه با تغییراتی تازه در گرافیک و شیوه انتشار مجله، از این شماره علاوه بر نسخه چاپی و همیشگی مجله، نسخه‌ی دیجیتال و رنگی نیز به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

پرونده اصلی این شماره به دنیای پس از کرونا اختصاص یافته؛ این که چقدر وضعیت امروز جهان شبیه فیلم‌های سینمایی است و مرور فیلم‌ها و داستان‌هایی درباره فجایع انسانی و پسارستاخیز تا چه حد می‌تواند به ما در پیش‌بینی و درک جهان پیش‌رو کمک کند.

در بخش برداشت بلند، «آقایان» آخرین ساخته گای ریچی بهانه‌ای شده برای مرور و بررسی کارنامه این فیلمساز انگلیسی. تصویر روی جلد مجله نیز به همین دلیل از متیو مک‌کانهی ستاره اصلی فیلم انتخاب شده‌است.

سریال خارجی «شکارچیان» که آل پاچینو را به قاب کوچک تلویزیون آورده و جنجال‌های زیادی درباره بازخوانی‌اش از تاریخ به راه افتاده، از دیگر موارد مورد توجه در این شماره است.

با ۱۲۰ ساله شدن لوییس بونوئل غول اسپانیایی و استاد سوررئالیسم، از منظری متفاوت جهان سینمایی او مورد بازنگری قرار گرفته. «هارلی کوئین: پرندگان شکاری» بهانه‌ای شده برای پرداختن به موج جدید فمینیسم در هالیوود؛  نکته‌ای که در بررسی نسخه ۲۰۲۰ «مرد نامریی» و سیر تغییرات این آیکان سینمای وحشت نیز مغفول نمانده است. انتشار قسمت جدیدی از «رزیدنت ایول» هم باعث شده تا به سراغ یکی از مهمترین مجموعه بازی‌ها در تاریخ گیم برویم.

سینمای ایران هم در این شماره جای خودش را دارد. بررسی «خروج» و جایگاه آن در کارنامه ابراهیم حاتمی‌کیا، «طلا» و ارتباط مفهومی آن با دیگر آثار پرویز شهبازی، تحلیلی بر چرایی و علل سقوط سلیقه مخاطب طی سال‌های اخیر، پیش‌بینی وضعیت سینما در دوران کرونا و پس از آن و نگاهی به  کابوس همیشگی ورشکستگی از جمله مطالب بخش سینمای ایران این شماره از مجله است.

نسخه‌ی چاپی شماره اردیبهشت و خرداد دنیای تصویر هم‌اکنون در روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور موجود است و همزمان نیز می‌توانید با مراجعه به وبسایت dtonline.ir نسخه‌ی آنلاین مجله را به صورت تمام رنگی تهیه فرمایید. 
لینک خرید نسخه آنلاین مجله:
http://www.dtonline.ir/product/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-306