بایگانی‌ها

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد
شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

در روزهایی که کرونا رمق تابستان را گرفته و سالن‌های سینما هنوز به رونق سابق برنگشته‌اند، شماره جدید دنیای تصویر با مطالبی متنوع درباره سینمای امروز جهان و ایران از راه رسید تا بار دیگر همراه مخاطبان دنیای سینما و سرگرمی باشد.

نمایش پر از جنجال «افسر و جاسوس» آخرین ساخته رومن پولانسکی بهانه‌ای شد تا مفصل به سینمای این غول زنده سینما بپردازیم و کارنامه او را از زاویه دید چند نسل از نویسندگان و منتقدان سینمایی مورد بررسی قرار دهیم.

«سرقت پول» (یا خانه کاغذی) این پدیده مهم این روزهای دنیای سرگرمی هم دیگر سوژه‌ای است که از زوایای مختلف مورد تحلیل قرار گرفته؛ از دلایل محبوبیت این سریال اسپانیایی تا مضامین و برداشت‌های آنارشیستی و چپ‌گرایانه از آن.

بخش برداشت کوتاه به فیلم جدید «گری‌هاوند» اختصاص دارد و تام هنکس ستاره و نویسنده آن از چگونگی ساخت و اهمیت تماشای فیلم در شرایط کنونی می‌گوید.

حاشیه‌ها و واکنش‌های ضد و نقیض باعث شده تا سریال «سرباز» مورد تحلیل متنی و فرامتنی قرار بگیرد و با هادی مقدم‌دوست نیز درباره آن گفتگو کنیم.

اما در بخش جدید «انیمه» که به این جریان خاص و پرطرفدار در دنیای سرگرمی امروز اختصاص دارد، کارنامه و آثار ماکوتو شینکای خالق «نام تو» پرفروشترین انیمه تاریخ و ملقب به میازاکی ثانی مورد بررسی قرار گرفته است.

تحلیل جهان سینمایی و کارنامه بهمن فرمان‌آرا، پیش‌بینی آینده صنعت سرگرمی با قدرت یافتن شبکه‌های اجتماعی، علت میل به میان‌مایگی در سینمای اجتماعی امروز ایران، بررسی الگوهای «سفر قهرمان» و «قهرمان هزارچهره» در فیلمنامه‌نویسی، تحلیلی بر پرسونای روبرتو ببینی و ارتباط آن با جامعه معاصر ایتالیا، نگاهی به «آتلانتیک سیتی» به بهانه چهل‌سالگی این ساخته لویی مال و سیزده فیلمی که خالقان خود را به هالیوود رساندند از جمله دیگر مطالبی است که در شماره جدید مجله خواهید خواند.

نسخه‌ی چاپی شماره تیر ماه دنیای تصویر هم‌اکنون در روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور موجود است و همزمان نیز می‌توانید با مراجعه به این صفحه نسخه‌ی آنلاین مجله را به صورت تمام رنگی تهیه نمایید.