بایگانی‌ها

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد
شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد

 

در این روزهای سخت، تلخ، گرم و طاقت‌فرسا و بعد از مدتی تاخیر، شماره جدید دنیای تصویر منتشر شد تا حداقل رشته‌ی ارتباط علاقه‌مندان با هنر سینما و عالم سرگرمی برقرار باقی بماند و خواندن از سینما راهی باشد برای فراموش کردن اتفاقات ناخوشایند، حتی برای چند لحظه.  

 

در این شماره طبق معمول، مطالب متنوع و مفصلی را برای شما خوانندگان همیشگی مجله تدارک دیده‌ایم. پرونده‌ی ویژه اختصاص دارد به پلتفرم‌های وی‌اُدی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی و از زوایای مختلف به این بحث پرداخته شده که آیا وی‌اُدی‌ها سینمای ایران را از بحران‌های کنونی نجات می‌دهند یا نابودگر چیزی هستند که تا پیش از این به‌عنوان «سینمای ملی» می‌شناختیم؟ علاوه بر بحث و تحلیل آثار و عملکرد پلتفرم‌ها، میزگردی هم داریم با نسل جدیدی از نویسندگان و کارگردانان سریال‌های شبکه نمایش خانگی که تصویری متفاوت از درون این بازار تازه را ترسیم می‌کنند. (تصویر روی جلد نیز به همین بهانه جواد عزتی در نمایی از سریال جنجالی «زخم کاری» است)

 

«فردا تاریک است»، عنوان پرونده‌ی دیگری است برای بررسی موج جدید سریال‌های پادآرمانشهری و تاریخ آلترناتیو در سال‌های اخیر و ریشه‌های بدبینی در این آثار. زَکِ غول‌کُش (چرا باید زک اسنایدر را جدی بگیریم؟)، شمشیر بِکِش، شیطان بُکُش (درباره انیمه‌ی پرطرفدار Demon Slayer)، بیگانه (کشف دوباره شاهکار کوروساوا در 60سالگی «یوجیمبو»)، سینما مرده است! (درباره امپراتوری محتوا و تغییر مسیر صنعت سینما)، نجیب‌زاده‌ی دیوانه (پرسونای بازیگری آنتونی هاپکینز)، لذت می‌برم، پس هستم! (درباره وودی آلن متاخر و «فستیوال ریفکین»)، آینه زنگارگرفته‌ی زمان (تطبیق «خون شد» با جهان سینمایی مسعود کیمیایی) و… از جمله دیگر مطالب این شماره است که در کنار بخش‌های ثابت مجله برای بررسی و معرفی آثار روز سینمای ایران قرار گرفته.

 

همچنین درباره‌ی تاخیر پیش‌آمده در این شماره، یک توضیح و عذرخواهی به شما بدهکاریم. متاسفانه عدم توزیع و افزایش چندبرابری قیمت کاغذ طی ماه‌های گذشته برای اهالی نشر و مطبوعات مشکلات جدی به همراه داشته، طوری که در صورت پذیرفتن جبر بازار ناچار بودیم تا قیمت مجله را بیش از دو برابر افزایش دهیم و این تصمیم مشخصا در این شرایط نابه‌سامان اقتصادی جفایی بزرگ در حق مخاطبان بود. در نتیجه، تامین کاغذ و منابع لازم برای انتشار مجله با کمترین افزایش قیمت ممکن و ادامه رویه‌ی ثابت، کمی بیش از حد انتظار زمان برد. اما در ادامه نه تنها چاپ مجله به روتین خود بازمی‌گردد، بلکه تغییرات تازه و غافلگیرکننده‌ی دیگری نیز در راه است.

 

شماره 316 دنیای تصویر هم‌‌اکنون در روزنامه‌فروشی‌های سراسر کشور موجود است و برای تهیه‌ی نسخه‌ی رنگی و آنلاین مجله نیز می‌توانید به وبسایت dtonline.ir مراجعه کنید.