بایگانی‌ها

شگفتی‌های E3

شگفتی‌های E3
شگفتی‌های E3

علی عابدی

تا چند روز پیش و قبل از جام جهانی تمرکز رسانه‌ها بر روی E3، بزرگترین رویداد صنعت سرگرمی در مرکز همایش‌های لس‌آنجلس آمریکا بود. غول‌های صنعت سرگرمی هم سنگ تمام گذاشتند و از ده‌ها محصول و پروژه عظیم رونمایی کردند. اما برنده ماجرا مطابق انتظار کنفرانس سونی بود که با معرفی ادامه بازی «آخرین بازمانده ما» و «شبح سوشیما» محصول امیدوارکننده استودیو ساکرپانچ کاملا قوی ظاهر شد؛ اما برگ برنده سونی رونمایی از ساخته جدید هیدئو کوجیما به‌عنوان بازی اختصاصی کنسول سونی بود که برای اکس‌باکس و پی‌سی‌بازها ناامیدی محض محسوب می‌شد، مخصوصا که گل سرسبد کنفرانس اکس‌باکس «فورتزا هورایزن 4» بود! سه محصول مهم سونی در E3 را به اختصار مرور می‌کنیم.

آخرین بازمانده ما 2

بروس استرلی و نیل دراکمن در دهه اخیر کاری کردند که محصول جدید ناتی‌داگ مورد انتظارترین بازی کنفرانس خبری برای هوادران پلی‌استیشن شده است. ابتدا با سری «آنچارتد» و حالا «آخرین بازمانده از ما» که با قسمت دومش دارد مسیر درست استودیو خلاق ناتی داگ را دنبال می‌کند. در ادامه‌ی ماجرای بقای جوئل و الی اینبار دخترک ماجرا قد کشیده و برای خودش بزن بهادر قهاری شده است و شما باید با کنترل او با زامبی‌ها و آدم‌های زامبی‌نما مبارزه کنید تا زنده بمانید. ویدیو منتشر شده از گیم‌پلی بازی نوید داستانی احساس‌برانگیز با اکشنی جذاب را می‌دهد و مثل همیشه دوربین رکن اصلی ایجاد شور و هیجان در بازی ساخت این استودیو است. خوب بودن ساخته‌های ناتی‌داگ چیزی است که دیگر گیمرها به آن عادت کرده‌اند!

دث استرندینگ

هیدئو کوجیما چند سالی است که با ویدیوهایش از Death Stranding حسابی همه را سرکار گذاشته و چند ماه یکبار هم در همایش‌های جدید خماری را بیشتر می‌کند! حال و هوا و داستان عجیب الخرقه بازی در جای خود (چون غیرقابل توضیح است و نیاز است ویدیوها را خودتان ببینید)، استاندارد بازیگران Death Stranding از حد و اندازه یک فیلم خوب سینمایی هم بالاتر است؛ حضور نورمن ریدس «مردگان متحرک»، مد میکلسون و گیرمو دل‌تورو تقریبا از ابتدای کار مشخص شد و حالا هم طبق اخبار جدید از E3 لیا سیدسو «آبی گرم‌ترین رنگ است» و لیندزی واگنر دو بازیگری مطرح و توانای دیگر این بازی هستند. کوجیما نیازی به تعریف ندارد و باید فقط منتظر تجربه جذاب دیگر ساخته او ماند.

شبح سوشیما

زیبا، دلربا و باشکوه، نخستین کلماتی است که زمان تماشای تریلر «شبح سوشیما» به ذهن آدم می‌آید. ساکرپانچ پروداکشنز که که معروف‌ترین ساخته‌اش سری «بدنام» برای پلی‌استیشن است این بار قصه‌اش را در ژاپن فئودالی با سامورایی‌هایش رفته که دارند در جزیره سوشیما با هجوم امپراطوری مغولستان مبارزه می‌کنند. تریلر کوتاه منتشر شده گرافیک و طراحی آرت فوق‌العاده بازی سازان را به‌رخ می‌کشد، سیستم مبارزاتی جذاب و نبوغ‌آمیز است ولی با سابقه بد ساکرپانچ در بخش داستان و پرداخت کاراکترها باید منتظر ماند و دید که پکیج کلی «شبح سوشیما» چه چیزی از آب در می‌آید، اما باید اعتراف کرد که چنین اتمسفر زیبایی ارزش یکبار امتحان کردن را خواهد داشت.