بایگانی‌ها

قهرمان در کن

فیلمسازان مسلمان در کن
فیلمسازان مسلمان در کن

اریک کوهن در مقاله‌ای به 40 فیلمی پرداخته که امیدوار است در جشنواره کن امسال به نمایش عمومی درآیند.
این فیلم‌ها شامل آثاری از جین کمپیون تا کلر دنی می‌شوند.
.
در تهیه این فهرست تقریبا تمامی نویسندگان قدیمی و جدید ایندی وایر مشارکت داشتند.
در اول این فهرست فیلم «یک قهرمان» ساخته اصغر فرهادی قرار دارد.
.
اریک کوهن درباره توضیح فیلم جدید اصغر فرهادی چنین می‌نویسد:« استاد ایرانی اصغر فرهادی درام های تنش آلود و ظریفی درباره خانواده های فروپاشیده و رازهای تاریکی که افشا می‌شوند، می‎سازد. دو فیلم برنده اسکار او ، “یک جدایی” و “فروشنده” ثابت کرد که نقاط قوت داستان سرایی او می تواند به موفقیت طولانی مدت تبدیل شود زیرا هر دو فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی را برای او به ارمغان آورد. «فروشنده» اولین بار در کن به نمایش درآمد و آمازون پخش فیلم را در آمریکا خرید – که پخش فیلم اخیر فرهادی ، “یک قهرمان” را هم خریده است و قصد دارد «یک قهرمان» را به عنوان یکی دیگر از مدعیان دریافت جوایز امسال ، در پاییز اکران کند.

خلاصه داستان این فیلم اعلام نشده ، اما این پروژه بازگشت اصغر فرهادی به ایران پس از نمایش درام اسپانیایی زبان “همه می دانند” ( 2018) است که در جشنواره کن رونمایی شد و به فروش جهانی 20 میلیون دلار دست پیدا کرد. “همه می دانند” نگاهی جذاب به دغدغه های فرهادی داشت که به یک فرهنگ متفاوت تبدیل شده بود ، اما از آنجا که او همچنان قصه گوی برجسته کشورش است ، “یک قهرمان” بازگشت خوش آیند او به زادگاهش و خانه اش ایران خواهد بود.

.
از فیلم‌های دیگر این فهرست می‌توان اشاره کرد به پس از یانگ ساخته کوگونادا، زانوی احد ساخته ناداو لپید، زیبا ساخته مامورو هوسودا،بندتا ساخته پل ورهوفن، بلوند ساخته اندرو دومینیک،جعبه ساخته لورنزو ویگاس، Chocobar ساخته لوکرسیا مارتل، مستند ماده گاو ساخته آندرآ آرنولد،فریب ساخته آرنو دسپلشین، تصمیم به رفتن ساخته پارک چان-وک،آتش ساخته کلر دنی، De Son Vivan ساخته امانوئل برکو،خبرنگار فرانسوی ساخته وس اندرسون، سایه ساخته هانا برگولوم،مونا لیزا و ماه خونین (آنا لیلی امانپور)،پاریس ناحیه سیزدهم ساخته ژاک اودیار، قدرت سگ ساخته جین کمپیون و….