بایگانی‌ها

محبوب‌ترین فیلم‌های دهه نود سینمای هند

محبوب‌ترین فیلم‌های دهه نود سینمای هند
محبوب‌ترین فیلم‌های دهه نود سینمای هند

 

دنیای تصویرآنلاین-دوران قرنطینه در کشور هند باعث شده که بسیاری از اهالی سینما تولید را تعطیل کرده و در خانه بمانند.

چند روز پیش در توئیتر کاجول، بازیگر فیلم‌هایی چون «نام من خان است»، «گاهی خوشی گاهی غم» و «فنا» دوتا از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه نود را برشمرد و از شاهرخ خان، کرن جوهر، تانیشا  موکرجی(خواهرش) و همسرش آجی دوگان خواست این بازی را ادامه بدهند.

 

کاجول فیلم‌های «دارد اتفاق‌هایی می‌افتد/Kuch Kuch Hota Hai’» ساخته کرن جوهر، «عشق باید اتفاق بیافتد /‘Pyaar To Hona Hi Tha» ساخته انیس بازمی را انتخاب کرد.

در این دو فیلم کاجول ایفای نقش کرده در اولی با شاهرخ خان و سلمان خان و رانی موکرجی  و در دومی همراه همسرش آجی دوگان.

آجی دوگان در پاسخ به همسرش فیلم‌ محبوب خود از دهه نود را چنین نوشت:«زخمZakhm» ساخته ماهش بهات

در «زخم» آجی دوگان با سونالی بندر وپوجا بهات حضور داشتند.

آبیشک باچان محبوب‌ترین فیلم خود از دهه نود را یکی از آثاری انتخاب کرد که پدرش نقش آفرینی کرده بود:«در مسیر آتش/Agneepath» ساخته موکول آناند.

کرن جوهر، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده، فیلم‌های «لمحه» ساخته یاش چوپرا و  «من برای تو چه کسی هستم؟/Hum Aapke Hain Koun» ساخته سوراج بارجایتا را انتخاب کرد .چون خودش در فیلم «داماد عاشق عروس را می برد/DDLJ» ساخته آدیتیا چوپراهمکاری داشت ، نوشت این فیلم را انتخاب نمی کند. من برای تو چه کسی هستم؟/Hum Aapke Hain Koun» ساخته سوراج بارجایتا فیلمی پربازیگر شامل سلمان خان، مدهوری دیکشیت از دهه نود است که به اهمیت خانواده می‌پردازد.

«لمحه» ساخته یاش چوپرا با بازی سری دوی ، آنیل کاپور، وحیده رحمان در زمان خودش فیلمی نبود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود اما به مروز زمان به فیلمی کالت تبدیل شد.

آکشی کمار «ستیز/ sangharsh» ساخته تانجو چاندرا که در این فیلم با پریتی زینتا همبازی بود و «کار خود به شیوه خود/andaz apna apna» ساخته  راج کمار سانتوشی را برگزید.

«کار خود به شیوه خود» یکی از  فیلم‌های خوب ؛ محبوب و پرطرفدار امیر خان در دهه نود است.

توینکل خانا؛نویسنده و بازیگر قدیمی درباره محبوب ترین فیلم های دهه نود نوشت:«خوشبختانه من طرفدار گوویندا هستم.پس می‌توانم بگویم همه فیلم‌های خوب و افتضاح  با حضور بازیگر محبوبم در دهه نود را دوست دارم.در کنار فیلم‌هایی که محبوب همه است،من فیلم کار خود به شیوه خود را انتخاب می‌کنم، چون گوویندا نقش افتخاری در این فیلم دارد.»

هریتیک روشان فیلم محبوب خود از این دهه را «کرن آرجون» با بازی سلمان خان و شاهرخ خان به کارگردانی پدرش ، راکش روشان انتخاب کرد و دلیل انتخاب را چنین نوشت:«اولین فیلمی بود که از زمان نوشتن فیلمنامه تا دستیاری و نخستین نمایش در چاندان حضور داشتم.وقتی تماشاگران به وجود آمدند، لذتی که بردم وصف ناشدنی است.»

رانویر سینگ نوشت:«نود دهه ای است که من را تعریف کرد! همه چیز در دهه نود را دوست دارم!از فیلم‌ها تا مد ،موسیقی و فرهنگ عامه! دو فیلم کاملا محبوبم از دهه نود دوقلو و راجا بابو (به کارگردانی دیوید داوان) است.»

آیوشمان کورانا بازیگر جوان و توانای این روزهای سینمای هند در پاسخ به این بازی توئیتری نوشت :«من بچه دهه نود ام! کسی که برنده می‌شود پادشاه است/Jo Jeeta Wohi Sikander(ساخته منصور خان و با بازی امیرخان)کالت است. همینطور داماد عاشق  عروس را می‌برد. نمی‌توان نام رانگیلا را نبرد.کلاسیک‌ها فراوان است.»

 

کریتی سانون نوشت:«عاشق دهه نود هستم!انتخاب دو فیلم سخت است. خب من داماد عاشق عروس را می برد را خیلی دوست دارم. اما از آنجایی که شما هم اشاره کردید…دارد اتفاق‌های می‌افتد ساخته کرن جوهر و من برای تو چه کسی هستم؟ را دوست دارم . کار خود به شیوه خود! را هم اضافه کنید. »

این بازی تویئتری کماکان ادامه دارد. هنوز سلمان خان ، شاهرخ خان، امیرخان محبوب‌ترین فیلم‌های خود از دهه نود را ننوشتند.