بایگانی‌ها

مسیر بی‌بازگشت

هنرمند دلسوز جامعه خویش است
هنرمند دلسوز جامعه خویش است

طی هفته‌های گذشته ایران شاهد تغییر و تحولات بسیار گسترده اجتماعی بود. حالا با گذشت چند ماه می‌توانیم به طور واضح این نکته را بیان کنیم که مسیر تغییرات در ایران غیرقابل بازگشت است و این موضوع به خواست و اراده مسئولان هیچ ربطی ندارد! جامعه ایران به شکلی روشن و مشخص خواسته‌های خود را بیان کرده است. اگر بگوییم در حال وارد شدن به یک عصر تازه در ایران هستیم، خیلی بی‌راه نگفته‌ایم.

 

امروز زمان تصمیم‌گیری مسئولان فرا رسیده است. کافی است برای این موضوع به فضای هنر ایران نگاه کنید. ساختار‌های غیرعقلانی فرهنگی در کشور یک به یک در حال بی‌مصرف شدن هستند. دیگر ما با نسلی مواجه هستیم که تحت هیچ شرایطی روابط دایناسوری و نگاه عصر حجری را نمی‌پذیرد.

 

می‌توان گفت حالا حاکمیت در برابر خود یک آیینه تمام قد می‌بیند؛ آیینه‌ای که به طور کامل همه نقص‌هایش را به وضوع نشان می‌دهد. اینجانب معتقد هستم که این مسیر غیر‌قابل برگشت است حتی اگر مسئولان به خودشان دروغ بگویند، باید گفت که ایران در آستانه بزرگ‌ترین تحول قرن تازه خورشیدی قرار دارد. حالا شاید از خود سئوال کنید در چنین شرایطی مسئولان چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ برای پاسخ به این سئوال کافی است به تاریخ نگاه کنیم.