بایگانی‌ها

میشل بوکه درگذشت

میشل بوکه درگذشت
میشل بوکه درگذشت

میشل بوکه در سن 96 سالگی دارفانی را وداع گفت. بازیگر فرانسوی که چهره مهمی در عرصه تئاتر این کشور بود و در بیش از 100 فیلم سینمایی ایفای نقش کرد زندگی پیچیده ای داشت.
.
بوکه بخاطر همکاری با فیلمسازان موج نوی فرانسه همانند فرانسوا تروفو، کلود شابرول مشهور بود. او در بیمارستانی در شهر پاریس درگذشت. یکی از شناخته‌شده ترین بازی های او روی صحنه در نمایش «شاه می‌میرد» است که بیش از هشتصد بار روی صحنه رفت.همچنین نمایش «خسیس» نوشته مولیر.
.
علی‌رغم عشق میشل بوکه به صحنه تئاتر، او بازیگر سینمای برنده جایزه نیز بود، برای بازی در نقش فرانسوا میتران در «آخرین میتران»(2005) توانست برنده جایزه «سزار» شود.
.
او سال 2001 نیز همین جایزه را برای بازی مقابل ژولیت بینوش در «چطور پدرم را کشتم» برد. او در جوانی در تعدادی از فیلم‌های کلاسیک موج نوی فرانسه در دهه 1960 مقابل دوربین رفت:«همسر بی وفا»(کلود شابرول)؛ «عروس سیاهپوش»(فرانسوا تروفو)، «پری دریایی می سی سی پی»(فرانسوا تروفو).
.
بوکه متولد ششم نوامبر سال 1952 در شهر پاریس بود و عشق به بازیگری را از مادر به ارث برده بود که او را با خود به اپرا کمیک می برد. بوکه عامل معروفیت نویسندگان مدرن انگلیسی زبان برای کشور فرانسه مانند هارولد پینتر و ساموئل بکت روی صحنه شد.