بایگانی‌ها

نظرات مخالف دنی ویلنوو

نظرات مخالف دنی ویلنوو
نظرات مخالف دنی ویلنوو

دنی ویلنوو می‌گوید که مارول فیلم‌های کپی و پیستی می‌سازد. ویلنوو درباره دنیای سینمایی مارول گفته است:«شاید این نوع فیلم‎ها ما را کمی به زامبی تبدیل کند!» ویلنوو همتایان خود، کریستفر نولان و آلفونسو کوآرون را بخاطر فیلم‌های پول پاروکن هنری می‌ستاید.

ویلنوو در جدیدترین مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال موندو درباره فیلم های سینمایی مارول چنین می‌گوید:«دنیای سینمایی مارول در تولید بیش از حد فیلم های کپی پیستی و نتایج اشتباه در مورد ویژگی‌های هنری این چندگانه ها گناهکار است.»

او درپاسخ به این سوال خبرنگار ال موندو که آیا او نسبت به آینده فیلم های پرفروش هالیوود بدبین است ؟ می‌گوید:«شاید مشکل این باشد که ما در برابر تعداد زیادی فیلم مارول قرار گرفته ایم که چیزی جز” کپی و پیست”فیلم های دیگر نیستند.شاید این نوع فیلم ها ما را کمی به زامبی تبدیل کرده اند … اما فیلم های بزرگ و پرهزینه‌ و با ارزش فراوان امروزه تولید می شوند و من به هیچ وجه نمی توانم بدبین باشم.»

او در ادامه می‌افزاید:«فقط به دوران طلایی هالیوود فکر کنید تا ببینید فیلم های تجاری می‌توانستند پیشنهاد هنری متفاوتی و در نتیجه سیاسی ارائه دهند. من هرگز احساس بازنده یا مانع نداشتم برای داشتن بودجه ای سخاوتمندانه برای ساخت پروژه‌های که می‌خواستم بسازم . »
.
این نخستین باری نیست که ویلنوو به فیلم‌های مارول نیش و کنایه می زند. او چندی پیش با مجله پره‌مییر چاپ فرانسه گفتگو انجام داد، و گفت که فیلم‌های این دنیای سینمایی از یک قالب درست شده اند.

دنی ویلنوو در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ، فیلم های مارول را کپی وپیستی خواند.پس از انتشار صحبت‌های او توئیتر محلی برای ابراز خشم طرفداران مارول و فیلمسازانی مانند نیل بلومکمب و اسکات درکیسون شد که از فیلم‌های ابرقهرمانی حمایت و با نظرات ویلنوو مخالفت کردند.

بلومکمب ابتدا واکنش تندی با این جمله نشان داد که «چه احمق لعنتی!. » اما کمی بعد خواست واکنش خود را تلطیف کند و نوشت که جمله او کنایه آمیز بوده و او دنی ویلنوو را دوست دارد.

 

ئیل بلومکمب تابه حال فیلم ابرقهرمانی کارگردانی نکرده است اما فیلمبردار فیلمهای او، ترنت اوپلاچ با برادران روسو همکاری داشته و احتمالا تاثیر مستقیمی روی نظرات بلومکمب گذاشته است.

.

دریکسون سیاستمدارانه‌تر برخوردش بود.و توئیتی را بازنشر کرد که در دسامبر 2020 نوشته بود.«”من به عنوان یک کارگردان ، کار کارگردانان دیگر را سرزنش نمی کنم ، حتی وقتی فیلمی را که آنها ساخته اند دوست ندارم. این شغل به اندازه کافی برای همه ما سخت است و هیچ کس هرگز قصد ساختن یک فیلم بد را ندارد.«

 

این کارگردان/تهیه کننده اجرایی مارول همچنین در مورد انتقادات درباره شباهت زیاد فیلم های دنیای سینمایی مارول اظهارنظر صریح تری داشت: “هرکسی که فیلم های مارول را یکسان بداند یا الف) همه آنها را ندیده است و بنابراین نباید تصور کند که آنها شبیه هم هستند ب) همه آنها را دیده زیرا واقعاً تماشای فیلم های مارول را دوست دارند. “

.

چندی پیش دنی ویلنوو در مصاحبه با کلوئی ژائو گفته بود انتخاب او برای کارگردانی فیلم ابرقهرمانی جاودانان ،تیزهوشانه بوده است.

دو سال پیش هم مارتین اسکورسیزی علیه دنیای سینمایی مارول صحبت‌های را مطرح کرد که جنجال آفرید.