بایگانی‌ها

نمایش «سرود کریسمس» در وست اند اجرا می‌شود

نمایش «سرود کریسمس» در وست اند اجرا می‌شود
نمایش «سرود کریسمس» در وست اند اجرا می‌شود

 

 

اقتباس جک تورن از کتاب مشهور «سرود کریسمس» نوشته چارلز دیکنز برای هفتمین سال متوالی در سالن مشهور اولد ویک در شهر لندن اجرا خواهد شد.

 

به گزارش ایران تئاتر، کارگردانی نمایش «سرود کریسمس» را کارگردان سینما و تئاتر بریتانیا، متیو  وارچس برعهده دارد که اخیرا فیلم «ماتیلدا موزیکال» را برای نت‌فلیکس ساخت. او پیش‌تر نمایش موزیکال «ماتیلدا» اثر رولد دال را در برادوی روی صحنه برده بود. وارچس سال گذشته با بازی اوون تیال بازیگر ولزی سینما و تلویزیون و تئاتر در نقش اسکروج «سرود کریسمس» را در سالن اولد ویک اجرا کرد.
جک تورن (فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس) که در کارنامه خود نوشتن فیلم‌نامه‌هایی مانند «انولا هولمز» و نمایش‌نامه «هری پاتر و فرزند نفرین شده» را دارد، نمایش‌نامه «سرود کریسمس» را نوشته است.

شخصیت اصلی نمایش «سرود کریسمس»، ابنزر اسکروج تاجر ثروتمند ولی خسیس اهل لندن است که در خواب با روح شریک مرده‌اش، جیکوب مارلی که به دیدن او آمده، رو‌به‌رو می‌شود. روح مارلی در حالی که غل و زنجیر سنگینی را با خود حمل می‌کند، در جهان پرسه می‌زند.

نمایش «سرود کریسمس» از سال 2017 اجرا شد و حدود پانصد هزار تماشاگر در شهر لندن ، کشور استرالیا، در برادوی و نیز در تور دور آمریکا به تماشای این نمایش نشستند. در دوران پاندمی و قرنطینه فیلم‌تئاتر «سرود کریسمس» در  سال 2020 پخش آنلاین شد. در این سال‌ها نقش اسکروج را بازیگران مختلفی روی صحنه سالن تئاتر اولد ویک ایفا کردند از ریس ایفانز گرفته تا پترسون جوزف، استفن تامپکینسون، اندرو لینکلن و اوون تیال.

«سرود کریسمس» از  یازدهم نوامبر 2023 (بیستم آبان 1402) تا  ششم ژانویه 2024 (شانزدهم دی 1402) در سالن اولد ویک در شهر لندن اجرا می‌شود.گروه بازیگران نمایش هنوز انتخاب و اعلام نشده است.

منبع:واتس‌آن‌استیج