بایگانی‌ها

هنر اقتباس

هنر اقتباس
هنر اقتباس

دنیای تصویرآنلاین-«من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم/ I’m Thinking of Ending Things‎» جدیدترین ساخته چارلی کوفمن است با بازی جسی پلمونس، جسی باکلی، تونی کولت و دیوید تیولیس است که براساس کتابی به قلم ایان رید نویسنده کانادایی اقتباس شده است.

سال 2002 بود که چارلی کوفمن «اقتباس» را براساس کتاب دزد ارکیده نوشته سوزان اورلین نوشت. حال و پس از هجده سال او دوباره فیلمنامه اقتباسی نوشته و مقابل دوربین برده است.

«من به پایان دادن اوضاع فکر می‌کنم» چندی است که در شبکه نت‌فلیکس پخش شده است. کوفمن در این تریلر جسی پلمونس و جسی باکلی را در نقش یک زوج جوان به سفرجاده‌ای و به مزرعه والدین مرد می برد و در آنجا اتفاقاتی رخ می‌دهد که تماشاگر رفته رفته با دنیای کوفمن خو می گیرد.
چارلی کوفمن پس از خواندن کتاب به آن علاقه پیدا کرد .او می‌گوید:«با آنتونی برگمن،تهیه کننده صحبت کردم او گفت که نت‌فلیکس علاقمند به تولید فیلم است به شرطی که من بسازم.
با آنها یک جلسه برگزار کردیم و سرمایه گذاری را پذیرفتند.»

کوفمن در ادامه می‌گوید:«من دنبال خواندن کتابی بودم که بتوانم به فیلم تبدیل کنم. و این کتاب ماهیت سوررئال و غیرعقلانی داشت که برایم جذاب جلوه کرد. اما کتاب کم حجم بود. بیشتر رویدادها کم و بیش در ماشین و مزرعه اتفاق می‌افتد. با خودم گفتم که بودجه زیادی فیلم نمی‌خواهد .من در موقعیتی قرار نداشتم که بتوانم بودجه هنگفت برای پروژه ای دریافت کنم.سالهاست دارم تلاش می‌کنم که بودجه متوسط به من بدهند اما موفق نمی شوم. من ماهیت محدود کتاب را که چالش هایی را به وجود آورد، دوست داشتم.»

در پایان چارلی کوفمن درباره نمایش فیلم خود به صورت آنلاین می‌گوید:« قبل از پاندمی کرونا، کمپانی نت‌فلیکس می‌خواست فیلم را در کنار اکران آنلاین به صورت محدود در سالن های سینما هم به نمایش درآورد.که خوب بود اما به روشنی تحت این شرایط نمی توانستند و کاملا قابل درک است.»