بایگانی‌ها

ونیز 2020،سال مستقل‌ها!

ونیز 2020،سال مستقل‌ها!
ونیز 2020،سال مستقل‌ها!

دنیای تصویرآنلاین- باوجودی که امسال در جشنواره جهانی فیلم ونیز عناوین فیلم های مهم و استودیویی کم است، اما تمرکز بر فیلم‌های مستقل شده است. از نخستین تجربه کارگردانی رجینا کینگ گرفته تا داستان دزدی واقعی با بازی جیم برادبنت.

هالیوود ریپرتر در گزارشی دیدن پنج فیلم را در جشنواره ونیز امسال توصیه کرده است. جشنواره ای که بشدت تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا است و اولین جشنواره مهم سینمایی پس از اعلام پاندمی در جهان است که به صورت حضوری برگزارمی‌شود.

یک شب در میامی/ One Night in Miami’
داستان در سال 1964 می‌گذرد، نخستین تجربه کارگردانی رجینا کینگ براساس نمایشنامه کمپ پاورز، نگاهی غیرواقعی به ملاقات چهار نماد سیاهان آمریکا دارد:محمد علی کلی،مالکولم ایکس،سم کوک و جیم براون.

.
بدو، پنهان شو، بجنگ/ Run Hide Fight’
کایل رنکین فیلم را با بازی ایزابل می کارگردانی کرده است. می نقش دختری 17 ساله به نام زوئی هول را بازی می‌کند که باید برای جان خود و همینطور نجات جان همکلاسی هایش بجنگد.وقتی یک گروه تیرانداز مدرسه آنها را به رگبار می بندند.
.
جریان روز/ ‘Mainstream’
پس از «پالو آلتو» نخستین تجربه کارگردانی جیا کاپولا است. او دوباره برای کارگردانی موضوع مشکلات جوانان را برگزید. او داستان سه بیگانه با بازی مایا هاوک،نت وولف و اندرو گارفیلد را روایت می کند که در دنیای شبکه اجتماعی سلبریتی ها گرفتار می‌شوند.
.
دوک/ ‘The Duke
داستان واقعی یک سرقت با بازی جیم برادبنت در نقش راننده تاکسی به نام کمپتون بونتون که در سال شصت و یک میلادی،شصت ساله بود و نقاشی گویا را از نشنال گالری شهر لندن به سرقت برد و زمانی به دولت پیشنهاد بازپس دادنش را داد که یک شرط داشت. اینکه بیشتر به کهن سالان اهمیت بدهند.

مردی که پوستش را فروخت/ ‘The Man Who Sold His Skin’
کوثر بن هنیه کارگردان تونسی داستان یک مرد سوری به نام سام علی را در فیلم جدیدش دنبال می‌کند که از جنگ‌های داخلی گریخته و خود به اثری هنری تبدیل می شود! پس از آنکه یک هنرمند آمریکایی پشت او را به عنوان بومی برای هنر تتوی خود انتخاب می‌کند. در این فیلم مونیکا بلوچی ،روپرت وین-جیمز نقش آفرینی می کنند.