بایگانی‌ها

پاسخ منفی هیث لجر به نولان

رده بندی فیلم‌های نولان به روایت مووی وب
رده بندی فیلم‌های نولان به روایت مووی وب

دنیای تصویرآنلاین-نام هیث لجر با شخصیت جوکر عجین شده است. اما آیا می‌دانستید پیش از آنکه نقش جوکر را کریستفر نولان به هیث لجر پیشنهاد بدهد، از او خواسته بود نقش بتمن را بازی کند و لجر نپذیرفته بود؟
هیث لجر از معدود بازیگرانی است که پس از مرگش توانست مجسمه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای ایفای نقش «جوکر» برنده شود.
نولان برای نقش بتمن در «بتمن آغاز می‌کند» به سراغ هیث لجر رفته بود.
نولان در سال 2012 در مصاحبه با مرکز فیلم لینکلن گفته بود:«هیث لجر نسبت به نقش خیلی خیرخواهانه رفتار کرد.گفت من هیچ وقت در فیلم ابرقهرمانی ایفای نقش نمی‌کنم. و نقش بتمن به کریستین بیل رسید.»
.
اما لجر پس از مشاهده فیلم های نولان تجدیدنظر کرد و قرارداد بازی در نقش جوکر در «شوالیه تاریکی» را بست.
«من برای او توضیح داده بودم که می‌خواهم در بتمن آغاز می‌کند، چه کاری انجام بدهم.فکر می‌کنم هیث لجر احساس کرده بود من به هدفم دست یافته‌ام.»
نولان پذیرفت که پیش از نوشتن فیلمنامه هیث لجر را برای نقش جوکر استخدام کرد.
«بنابراین او زمان زیادی دلبسته نقش بود.به کاراکتر جوکر فکر می‌کرد،چگونه نقش آفرینی‌اش کند.»
نولان در ادامه تاکید کرد که سر صحنه لجر در قالب شخصیت جوکر باقی نمی‌ماند.
«اودوست نداشت زیاد مقابل دوربین کار کند. مایل بود نقش را بازی کند و سپس کار را متوقف می‌کرد تا زمان کافی بگذرد و او تشنه حضور دوباره مقابل دوربین شود. و وقتی وارد صحنه می‌شد، واقعا آماده بود و چنین حضوری (منظور در قالب جوکر) داشت.»
نکته جالب اینجاست که واکین فینیکس(برنده اسکار 2020 برای نقش جوکر) هم برای کاراکتر بتمن مدنظر بوده است.
دارن آرنوفوسکی که پیش از نولان قرار بود سه گانه بتمن را بسازد، واکین فینیکس را برای این نقش می خواست.این موضوع را دارن در مصاحبه اخیرش با مجله امپایر تایید کرد.