بایگانی‌ها

کن من را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد

کن من را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد
کن من را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد

فارست ویتاکر که در مراسم افتتاحیه جشنواره کن برنده نخل طلای افتخاری شد ، 34 سال پیش برای نخستین بار همراه با کلینت ایستوود برای فیلم زندگی‌نامه چارلی پارکر به نام «برد» پا به ساحل کن گذاشت.
.
از آن پس او بارها به جشنواره کن با فیلم‌های متنوع خود آمد از «خشم در هارلم/A Rage in Harlem» ساخته بیل دوک گرفته تا «حمله جسددزدها/Body Snatchers»ساخته ابل فررا یا «گوست داگ:راه و رسم سامورایی» ساخته جیم جارموش.
.

او امسال به عنوان تهیه کننده مستند «به خاطر صلح/For the Sake of Peace» که در جنوب سودان اتفاق می‌افتد،به کن آمد و در مراسم افتتاحیه برنده جایزه نخل طلای افتخاری شد.
.
در کنفرانس مطبوعاتی ویتاکر گفت:« وقتی اولین بار به کن آمدم، هنرمندی بودم که برای نخستین بار در سطح جهانی شناخته شدم. بچه بودم و قبل از آن پا به هیچ جشنواره سینمایی نگذاشته بودم.»

ویتاکر گفت که اصلا احتمال برنده شدن جایزه را در سال 1998 نمی داد.« من از این که دعوت شدم و تجربه حضور در جشنواره را پیدا کردم، کاملا تحت تاثیر قرار گرفته بودم.»
34 سال از آن روز گذشته و او بارها جایزه گرفته. ویتاکر حالا قرار است در فیلم فرانسیس فورد کاپولا «مگالوپلیس» مقابل دوربین برود که نخستین فیلم کارگردانش پس از بیش از ده سال است. فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری کاپولا را می گویند او بیش از 20 سال است که روی فیلمنامه کار کرده است.

ویتاکر گفت که نقشی «بی‌اهمیت» در این فیلم ندارد . به گفته او داستان به یک«شهر و ساختارهای قدرت درون آن که برای قدرت می‌جنگند سروکار دارد، همراه با یک شخصیت مترقی و یک کاراکتر محافظه‌کار».

ویدیوی دریافت نخل طلای افتخاری:
https://www.instagram.com/tv/Cdsd0cDIj5Y/?utm_source=ig_web_copy_link