بایگانی‌ها

یک رفاقت شکست خورده

یک رفاقت شکست خورده
یک رفاقت شکست خورده

مارتین مک‌دونا برای نخستین بار دوربین را به زادگاه خود ایرلند برده است.
فیلم جدید مارتین مک‌دونا «ارواح اینشرین» با بازی کالین فارل و برندان گلیسون در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز پذیرفته شده است.
.
کالین فارل و برندان گلیسون نقش دو رفیق قدیمی را ایفا می‌کنند که پس از تنشی رابطه رفاقت آنها بهم می‌ریزد. بری کیگان و کری کندن دیگر بازیگران «ارواح اینشرین» هستند که تاریخ نمایش فیلم از 21 اکتبر است و کمپانی سرچ لایت پیکچرز فیلم را پخش خواهد کرد.

.
پس از «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» و «هفت روانپریش»، مارتین مک‌دونا از انرژی میان گلیسون و فارل که در فیلم «در بروژ» کشف کرد باری دیگر بهره می‌برد تا داستان شکست یک رفاقت را روایت کند.
مک دونا گفت: «داستان درباره بدتر شدن غیرقابل اجتناب شرایط از یک نقطه شروع ساده و غم انگیز است. مانند هر رابطه‌ای که از هم پاشیده می شود؛علاقه وجود دارد، اما جالب بود که برندان و کالین آنقدر راحت با یکدیگر نبودند – زیرا آنها یکدیگر را به عنوان بازیگر، و فرد عادی دوست دارند، اما نمی‌توانند آن را روی پرده نمایش بدهند.»
.
او اضافه کرد: «من می‌خواستم داستانی بسازم که کسی که «در بروژ» را دوست دارد با آن همراه شود، اما ارواح اینشرین می‌تواند کمی زیاده روی باشد، حداقل در ابتدا، عجیب‌، غریب‌تر باشد – و قطعاً متفاوت است.»
.
مارتین مک‌دونا نگاه ویژه ای برای فیلمبرداری داشت:« می‌خواستم تا حد ممکن ظاهر فیلم زیبا باشد، هدفم زیبایی و برای سینما بود.»
.
«چون اگر شما داستان دو مرد را بشنوید که با هم درگیر هستند، یک زیبایی حماسی در کارنیست، شاید کمی خسته کننده شود. من فیلم های ایرلندی و بریتانیایی فراوانی دیده ام که هدفشان و انتخاب اولشان به نظر نمی رسد سینما باشد. وقتی من خیابان های پایین شهر یا رفقای خوب را تماشا می کنم نود درصد از دیالوگ ها را می شنوم. چند دیالوگ ایتالیایی یا نیویورکی و چند جمله را از دست می دهم و مهم نیست. چون با داستان همراه هستم.»